logo F1online.skF1online.sk

Verstappen kritizuje rozhodnutie FIA: Mali sme štartovať o hodinu skôr

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:01

Max Verstappen nenapodobnil svoj úspech zo šprintu. V Spa sa v sobotu popoludní začalo od začiatku, zmenili sa podmienky aj nastavenia monopostov. V sobotnej kvalifikácii sa Maxovi Verstappenovi nepodarilo dostať do ideálnej pozície a jeho nedeľné preteky sa premenili na márne prenasledovanie Charlesa Leclerca.

Monacký pretekár nasadil do pretekov užšie zadné krídlo a na vode sa poriadne trápil. Verstappen naňho dobiedzal, ale v týchto podmienkach a s rýchlosťou Ferrari na rovinkách to nestačilo. Po prezutí na sliky sa pilot Ferrari dostal do pohody a Maxa znovu odrazil.

Štvornásobný majster sveta možno mal o máličko lepšie tempo aj na suchej trati, ale jazda v špinavom vzduchu a nepochybne aj konkurencieschopnosť Ferrari ho prinútili ustúpiť a uspokojiť sa so štvrtým miestom. Darmo, Red Bull sa pripravoval na mokré preteky, ale riaditeľstvo pretekov ich odštartovalo až o 80 minút neskôr, čo znevýhodnilo tímy s väčšími zadnými krídlami.

„Škoda, že preteky neodštartovali skôr. Mali to urobiť oveľa skôr, možno aj o hodinu. Pristúpili k tomu opatrne. Po Silverstone sme žiadali, aby boli o trošku opatrnejší, pretože tam bolo pomerne dosť vody, ale toto bol podľa mňa celkom opačný extrém,“ povedal po pretekoch sklamaný Verstappen.

„Niečo také však ruinuje staré, dobré, klasické mokré preteky. Buď sa ďalej budeme snažiť pôjdeme si za poriadnymi pretekmi na vode, alebo to môžeme zabaliť a čakať, kým bude sucho, čo určite nechcete. Myslím si, že stále môžeme vidieť dobré mokré preteky, ako sme videli v Silverstone,“ myslí si Max.

Ten zároveň pripomenul, že otáľanie riaditeľa pretekov Ruia Marquesa negatívne ovplyvnilo aj preteky Red Bullu, ktorý s veľkým zadným krídlom očakával iný priebeh. V prvých kolách sme videli, že Verstappen mal tempo, ale Leclerc ho odrazil a na suchu si tretie miesto s prehľadom postrážil. „S naším zadným krídlom nás toto rozhodnutie skompromitovalo,“ povzdychol si Max.

„Stále však platí, že máme problémy s manažovaním pneumatík bez ohľadu na veľkosť zadného krídla, čo nám dnes tiež ublížilo,“ dodal štvornásobný majster sveta.

Red Bull určite mal rýchlosť na tretie miesto, ale Charles Leclerc s Ferrari urobili v druhej polovici víkendu lepšie rozhodnutia a zajazdili lepšie v rozhodujúcej fáze. Ukázalo sa, že v prípade súboja o tretie miesto bola kľúčová kvalifikácia. Max si však nemyslí, že Red Bull urobil chybu, keď po šprinte zmenil nastavenie monopostu.

„Keď si na tejto trati zvolíte takéto zadné krídlo, tak budete mať problém s maximálnou rýchlosťou. Myslím si však, že sme z toho vyťažili maximum,“ skonštatoval Verstappen.

„Ako som povedal, vykonali sme zmeny a podľa mňa bola jazda s autom lepšia. Vieme, na čom musíme pracovať. Bohužiaľ, napraviť to nie je také jednoduché,“ uzavrel holandský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia