Piastri má šprintovú pole position. Austrálčan zahanbil súperov, no najmä Landa Norrisa

Šprintová kvalifikácia na belgickom okruhu Spa-Francorchamps bola jednoznačne v réžii Oscara Piastriho. Pilot McLarenu si s veľkou ľahkosťou vyjazdil prvé miesto a nikomu nedal šancu čo i len pomyslieť, že by v sobotu mohol štartovať z prvej priečky. Najviac sa však bude červenať jeho tímový kolega Lando Norris.
V tretej časti kvalifikácie prišli na rad mäkké pneumatiky. Celá prvá desiatka mala k dispozícii len jeden pokus, preto šlo aj o to, kto vo výjazdovom kole najlepšie vyhodnotí podmienky na trati, pripraví sa na ostrý pokus a zaútočí na správnych miestach.
Oscar Piastri bol prakticky bezchybný. Zatiaľ čo Lando Norris vo výjazdovom kole zrejme prepálil tempo a spočiatku sa bil o pole position s Maxom Verstappenom, Piastri si šiel svoje a napokon Holanďana porazil o 477 tisícin sekundy.
Lando Norris mal však priepastný deficit viac ako šiestich desatín sekundy. Po smelých štvrtkových vyjadreniach o tom, ako sa cíti byť väčšou hrozbou, je to preňho nepríjemný návrat do reality, o ktorý sa postaral Piastri.
Charles Leclerc s novým zadným zavesením obsadil až štvrté miesto so stratou 0,768 sekundy. Monačan bol jediným pilotom Ferrari v najlepšej desiatke. Lewis Hamilton totiž bude štartovať až z osemnástej pozície.
Cez prvú časť sa však nedostali hneď dvaja piloti z top tímov. Kimi Antonelli skončil úplne posledný. Vo vysielačke sa ospravedlňoval a vysvetľoval, že nemal vôbec žiadny grip. Nebolo to však žiadne prekvapenie vzhľadom na to, že v Stavelot sa roztočil a na svojich stredne tvrdých pneumatikách preletel cez štrk. Od opravného pokusu sa už nedalo veľa čakať.
Lewis Hamilton zas pri prvom pokuse musel korigovať pretáčavý šmyk v Stavelot, no ešte nič nemuselo byť stratené, keby zvládol bez chyby druhé merané kolo. Pri brzdení do poslednej šikany však zablokoval zadné pneumatiky. Auto sa v momente roztočilo a zo sedemnásobného majstra sveta sa stal pasažier.
V druhej časti kvalifikácie sme videli výrazné zrýchľovanie trate. Čím neskôr pilot zajazdil svoje kolo, tým boli podmienky lepšie. Doplatili na to viacerí. Len tesne postúpil Oscar Piastri, ktorý si však za to mohol aj sám; v zákrute Raidillon vyšiel všetkými štyrmi kolesami mimo trať a komisári mu zmazali čas. V druhom pokuse sa len tesne prešmykol do elitnej desiatky, čo sa však nedá povedať o Júkim Cunodovi a Georgeovi Russellovi.
Medzi elitnú desiatku tak postúpili obaja piloti Haasu. Esteban Ocon si berie piate miesto, Ollie Bearman skončil siedmy. Dvojicu Haasov rozdelil Carlos Sainz z Williamsu.
Spokojní môžu byť aj Pierre Gasly, Isack Hadjar a Gabriel Bortoleto na ôsmej, deviatej a desiatej priečke.

Šprint. kval. - VC Belgicka 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:41,769 | 1:42,128 | 1:40,510 | ||
2. | Red Bull | 1:42,043 | 1:41,583 | 1:40,987 | +0,477 | |
3. | McLaren | 1:42,068 | 1:41,412 | 1:41,128 | +0,618 | |
4. | Ferrari | 1:42,763 | 1:41,786 | 1:41,278 | +0,768 | |
5. | Haas | 1:42,822 | 1:41,801 | 1:41,565 | +1,055 | |
6. | Williams | 1:42,776 | 1:42,051 | 1:41,761 | +1,251 | |
7. | Haas | 1:43,024 | 1:42,019 | 1:41,857 | +1,347 | |
8. | Alpine | 1:43,171 | 1:41,949 | 1:41,959 | +1,449 | |
9. | Racing Bulls | 1:42,711 | 1:42,088 | 1:41,971 | +1,461 | |
10. | Stake | 1:42,806 | 1:41,901 | 1:42,176 | +1,666 | |
11. | Racing Bulls | 1:42,897 | 1:42,169 | |||
12. | Red Bull | 1:42,912 | 1:42,184 | |||
13. | Mercedes | 1:42,650 | 1:42,330 | |||
14. | Aston Martin | 1:42,427 | 1:42,453 | |||
15. | Aston Martin | 1:42,736 | 1:42,832 | |||
16. | Williams | 1:43,212 | ||||
17. | Stake | 1:43,217 | ||||
18. | Ferrari | 1:43,408 | ||||
19. | Alpine | 1:43,587 | ||||
20. | Mercedes | 1:45,394 |
- Značky
- VC Belgicka 2025