logo F1online.skF1online.sk

Mali skúsiť dvojitú zastávku v boxoch? Asi sa na seba budeme hnevať, hovorí Norris

Oscar Piastri a Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 01:46

Britskí fanúšikovia a celkovo fanúšikovia Landa Norrisa mali po nedeľných pretekoch veľa otázok. Vzhľadom na mnohé chýry o „britskej zaujatosti“ a klebetách o tom, že McLaren si v skutočnosti praje víťazstvo Landa Norrisa, bol priebeh Veľkej ceny Belgicka zaujímavým pohľadom na interné rozhodovanie McLarenu.

Praje britský tím plný britských zamestnancov úspech Oscarovi Piastrimu? Jeho manažér Mark Webber v kariére na vlastnej koži zažil, aké to je, keď hráte v garáži druhé husle. Mnoho fanúšikov sa domnieva, že Zak Brown sa na boxovom múre oveľa viac raduje z úspechov Landa Norrisa, ktorý je v McLarene dlhšie a s kalifornským rodákom má oveľa pevnejšie väzby ako Oscar.

Je tu však aj druhý pohľad, môžeme ho nazvať „britský pohľad“, podľa ktorého bol Lando v nedeľu jednoznačne znevýhodnený. Napríklad sa objavila otázka, prečo McLaren, vzhľadom na veľký náskok na Charlesa Leclerca, nezvolil radšej dvojitú zastávku v boxoch v 12. kole, ktorá by Norrisa pripravila o menej času než ďalšie kolo na siahodlhej a suchej trati v Spa.

„Musím sa o tom porozprávať s tímom,“ skonštatoval Norris po pretekoch. „Je to náročné, pretože aj dvojitou zastávkou stratíte pomerne dosť veľa času. Bolo to rozhodnutie na poslednú chvíľu.“

„Myslím si, že sa na to pozrieme. Vzhľadom na to, že sliky boli v tom čase oveľa lepšie… Povedal by som, že keď to preskúmame, pravdepodobne sa na seba budeme hnevať, že sme to neurobili a zostali na trati dlhšie,“ pokračoval Norris.

„Podľa mňa tu bol dostatok dôkazov, že sme mali zastaviť skôr. Bol to Lewis, ktorý zastavil o jedno kolo pred nami. Bolo bolestivé, že Oscar dostal to jedno dobré kolo. Ja som musel zostať o kolo dlhšie, ale taký je život,“ dodal Lando.

Otázky vyvolal aj výber tvrdých pneumatík, ktorý však v konečnom dôsledku Landovi prospel. Samozrejme, nevieme, aké tempo by mal na stredne tvrdých pneumatikách, ale faktom je, že sa konštantne doťahoval. Doplatil však na tri jazdecké chyby a nevydarenú zastávku v boxoch, keď sa ho jeho (britskí) mechanici trápili s prezutím ľavej prednej pneumatiky.

Treba pripomenúť, že Lando prezutie na hardy schválil, ale nedá sa povedať, že by si ho vyžiadal. Zároveň nemal úplný prehľad o situácii. „Will (Joseph, jeho inžinier, pozn. red.) sa ma opýtal, či chcem tvrdé pneumatiky, a ja som povedal, že áno. To bolo všetko. Ak mám byť úprimný, ani som nevedel, že Oscar obul mediumky,“ povedal Norris.

„Hovoril som si, že tvrdé pneumatiky budú o niečo lepšie na konci pretekov. Ťažšie sa zahrievali a prvé kolá možno boli o niečo náročnejšie, ale v záverečných kolách som mal lepšiu priľnavosť,“ pokračoval Norris.

Ten na záver poznamenal, že rozhodujúci čas nestratil pre výber pneumatík. „Nebola to vydarená zastávka v boxoch. Zastavil som ako druhý a podľa mňa som stratil osem alebo deväť sekúnd len tým, že som prišiel druhý. Stiahnuť takú stratu na Oscara by bol dosť veľký úspech. Dal som do toho všetko, ale nebol som dosť blízko,“ dodal Lando.

Súvisiace články

Diskusia