logo F1online.skF1online.sk

Bearman vyrovnal raritný rekord a Cunodovi ukázal prostredník

Oliver Bearman ukazuje prostredník Júkimu Cunodovi
© Screenshot/FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 01:44

Ak patríte k tej hŕstke fanúšikov, ktorých bavia netradičné rekordy, toto sa vám bude páčiť. Oliver Bearman vyrovnal na Veľkej cene Belgicka rekord v počte rovnakých umiestnení v rade. Ten však dokazuje, že Ollie patrí k najväčším smoliarom tejto sezóny.

Nelson Piquet, Heinz-Harald Frentzen, Michele Alboreto, Lewis Hamilton, Mark Webber, Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Robert Kubica a teraz Oliver Bearman. Tí všetci zopakovali štyrikrát za sebou rovnaké umiestnenie v cieli pretekov, ak odrátame prvé miesto. Samozrejme, absolútny rekord drží Max Verstappen s desiatimi víťazstvami v rade, ale vyššie uvedeným pánom sa podarilo skončiť štyrikrát v rade na rovnakom mieste, ale nie na prvom.

To svedčí nielen o konzistentnosti britského pretekára, ale aj o jeho smole. Bearman totiž skončil štyrikrát za sebou jedenásty. Na body mu teda zakaždým chýbal len krôčik. V Belgicku mal veľkú príležitosť konečne pretrhnúť čiernu šnúru – vlastne sa mu to podarilo, hoci „len“ v šprinte –, ale niekoľko ďalších skutočností sa mu postavilo do cesty.

Najprv ho v sobotnej kvalifikácii predbehol v poslednej zákrute Júki Cunoda, čím Ollieho podľa jeho slov pripravil o postup do Q3. V nedeľu chýbala strategickému tímu Haasu odvaha a pred Bearmana sa po prvej zastávke v boxoch dostali Hamilton, Gasly a Hülkenberg, ktorí zastavili ako prví v 11. kole. Aby toho nebolo málo, britského mladíka zradil aj motor Ferrari.

„Myslím si, že sme zastavili trochu neskoro, čo ma zosunulo mimo body na jedenáste miesto. Okrem toho som mal problém s motorom a stratil som tri pozície. Pred týmto problémom som bol pred Gaslym, takže po Nicovej druhej zastávke by som sa posunul na desiate miesto,“ povedal s ľútosťou Bearman po pretekoch.

„Bohužiaľ, mali sme niečo s motorom a v podstate celé preteky som manažoval nejaký problém s pohonnou jednotkou. Musíme sa na to pozrieť,“ dodal britský mladík.

Bearman tak strávil v podstate celú nedeľu zízaním na výfuk Júkiho Cunodu, ktorý bol zaseknutý za Pierrom Gaslym s tenučkým zadným krídlom. Japonský pretekár však v samom závere vypadol z DRS dosahu za Alpinom a pilot Haasu sa nenechal dvakrát núkať. Keď Ollie v predposlednom kole predbiehal trápiaceho sa Cunodu na rovinke Kemmel, „na pozdrav“ ukázal svojmu sobotnému katovi prostredník.

Napriek ďalšiemu jedenástemu miestu si však Haas odniesol z Belgicka šesť bodov zo šprintu a množstvo ďalších pozitív. „Úprimne, z auta som mal fantastický pocit, len som nedokázal predbiehať. Bolo to naozaj naprd, pretože monopost bol dobrý. Škoda, že nám tesne unikli body, ale nejaké sme získali v sobotu. Podľa mňa by sme mali ísť do Maďarska pozitívne naladení a tamojšia trať by nám mala vyhovovať,“ skonštatoval pilot Haasu.

„Boli sme silní a rýchli s oboma aerodynamickými konfiguráciami, keďže dnes a v sobotnej kvalifikácii som mal iné nastavenie v porovnaní so šprintom. V oboch prípadoch sme však mali potenciál na postup do Q3. Auto je očividne rýchle, len ako tím robíme príliš veľa chýb. Máme pred sebou nejakú prácu, ale napravíme to,“ dodal Bearman.

Súvisiace články

Diskusia