logo F1online.skF1online.sk

Wolff je odhodlaný chrániť Antonelliho za každú cenu: Tlak môže narušiť jeho vývoj

Kimi Antonelli
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2025

Na 18-ročného chlapca sa Andrea Kimi Antonelli ocitol v naozaj náročnej situácii. Taliansky mladík naskočil do Formuly 1 v kokpite jedného z najväčších a najúspešnejších tímov, navyše ako nástupca najúspešnejšieho pilota všetkých čias. Nezanedbateľný je tiež tlak zo strany talianskej verejnosti, ktorá dlho čaká na úspešného zástupcu v F1.

Šéf Mercedesu Toto Wolff skutočne nedoprial svojmu mladíkovi čas ani priestor na zorientovanie sa v najvyššej motoristickej triede. Dal mu však obrovský priestor na testovanie s rôznymi staršími monopostmi stajne z Brackley. Antonelli najazdil s Mercedesom stovky a stovky hodín, ale neoddeliteľnou súčasťou výzvy vo Formule 1 sú aj žiary reflektorov a pozornosť.

Hodnotenie prvej polovice sezóny v Kimiho podaní je pomerne rozporuplné. Záblesky skvelej rýchlosti striedali chyby a technické problémy. Rodák z Bologne sa zároveň nechtiac ocitol vo víre špekulácií, ktoré obklopujú Maxa Verstappena a Georgea Russella. To pre 18-ročného mladíka nie je malé sústo.

„Taliansko už dlho nemá jazdca v aute, ktoré by bolo schopné vyhrávať preteky alebo šampionáty,“ povedal novinárom Toto Wolff. „Vládne obrovské nadšenie a médiá prinášajú titulky, že Kimi je legenda, čo nepomáha. Krajina je nadšená, ale je veľmi nebezpečné robiť z 18-ročného chlapca legendu po prvom pódiu.“

„Musíme ho čoraz viac chrániť pred všetkými, ktorí od neho niečo očakávajú. Začína to zdanlivo nevinnými žiadosťami o selfie od množstva fanúšikov, čo je skvelé. Nájde sa však aj veľa ľudí, ktorí sa nejakým spôsobom podieľali na jeho kariére, ale teraz chcú niečo späť,“ skonštatoval Wolff.

Niečo také môže byť pre mladého chlapca skutočne deštruktívne, ale je tu tiež otázka, či mohol urobiť niečo inak aj šéf Mercedesu. Nie náhodou dostávajú mladíci aspoň jeden rok v tímoch stredu poľa. Niežeby sa Antonelli ukázal byť nepripravený na Mercedes po jazdeckej stránke, sú to práve povinnosti mimo kokpitu pretekárskeho auta, na ktoré vás juniorské kategórie nedokážu pripraviť.

„Keď na 18-ročného chlapca vyvíjate tlak zo všetkých strán, podľa mňa tým môžete narušiť jeho vývoj. Ako jazdec, tímový kolega Georgea Russella a pilot monopostu Mercedesu, ktorý dokáže vyhrať preteky, čelíte viac než dostatočnému tlaku,“ pripomína Wolff.

„Ak naňho všetko naokolo začne vyvíjať tlak, tak ho musíme chrániť. Presne o to sa snažíme,“ dodal šéf Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia