logo F1online.skF1online.sk

Zákulisím pulzujú špekulácie: Stretnú sa Wolff a Verstappen na Sardínii?

Max Verstappen a Jos Verstappen
© Juraj Eliáš
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 20:52

Tohtoročné prestupové leto malo plávať v pokojných vodách. Z týždňa na týždeň sa však všetko zmenilo. Max Verstappen stále oficiálne nepotvrdil svoju ďalšiu budúcnosť a verejnosť sa chytá každého stebielka informácie. Max bol tento týždeň v továrni Red Bullu v Milton Keynes, ale už o pár hodín neskôr si pozorné oko fanúšikov všimlo jeho loď i lietadlo na Sardínii.

Novinka o odchode Christiana Hornera prišla v čase „mini letnej prestávky“, keď si tímy a jazdci užívajú dva týždne bez pretekov. Následne sa vypravíme do Belgicka a Maďarska, po ktorých nás čaká letná uzávierka tovární.

Zdroje sú skúpe na informácie. Ďalšia oficiálna tlačovka je na programe až o necelé dva týždne, takže sme v citlivom období, keď akékoľvek mediálne špekulácie môžu byť číre výmysly. Napriek tomu nás zaujali tri správy v krátkom slede, ktoré priniesol posledný deň pracovného týždňa.

Stretnú sa Wolff a Verstappen na Sardínii?

Informáciu o stretnutí Maxa Verstappena a Tota Wolffa na Sardínii priniesol ako prvý Ralf Schumacher. Ten si myslí, že holandský pretekár sa upíše Mercedesu. „Pravdepodobnosť nie je naklonená Maxovmu zotrvaniu v Red Bulle,“ uviedol bývalý pilot Jordanu, Williamsu či Toyoty v rozhovore pre formel1.de, ktorý vyšiel 10. júla.

„Myslím si, že v nedeľu po pretekoch mu došlo, že sa to nedá zachrániť. Pripadalo mi to celkom očividné. Keď máte pocit, že situáciu nemôžete zachrániť, je ťažké sa tohto pocitu zbaviť. Nie je náhoda, že tento týždeň smerovali dve jachty na Sardíniu – jedna patrí Totovi Wolffovi, druhá Maxovi Verstappenovi. Podľa toho, čo som počul, existuje dobrá šanca, že spolu zájdu na kávu,“ povedal Schumacher.

V dnešnej dobe internetu sa tieto informácie dajú ľahko overiť. Podobne ako fanúšikovia pozorne sledujú na Flightradare pohyb Maxovho lietadla, môžu sledovať aj jeho jachtu. A skutočne, obe lode sa tento týždeň pohybovali pri brehoch Sardínie. Nie, neboli vedľa seba, a áno, môže to byť čistá náhoda, ale je to zaujímavá správa, o ktorú sa treba podeliť.

Samozrejme, na Sardínii v piatok pristálo aj Maxovo lietadlo.

V hre je stomiliónové odstupné

Čo patrí k jednému z najväčších prestupov histórie Formuly 1? Samozrejme, veľké peniaze. Keď sa Lewis Hamilton upísal Ferrari, internet ohromila správa o jeho plate 100 miliónov eur ročne. Išlo iba o zákulisnú informáciu a presné číslo sa pravdepodobne nikdy nedozvieme.

Veľmi podobne musíme vnímať aj špekuláciu Gazzetta dello Sport, podľa ktorej udelil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Mercedes-Benz Group, Ola Källenius, zelenú na vykúpenie Maxa Verstappena spod zmluvy v Red Bulle, nech to stojí, čo to stojí.

Podľa talianskeho denníka je ona suma 120 miliónov dolárov, čo je v prepočte asi 102 miliónov eur. Isté je, že Red Bullu by sa v tejto chvíli také peniaze určite zišli.

Horner žiada zlatý padák

Prečo výrobca energetických nápojov potrebuje peniaze? Nuž, v prvom rade tu máme správy o personálne poddimenzovanom Red Bull Powertrains, zastaralom veternom tuneli, ale tiež o mastnom odstupnom pre Christiana Hornera. Ten mal s Red Bullom zmluvu platnú až do roku 2030 a podľa informácií britského denníka The Telegraph mu kontrakt sľuboval plat približne 10 miliónov eur ročne, nehovoriac o prémiách.

Podľa správ menovaného zdroja by Horner chcel všetky tieto peniaze na ruku ako odstupné. V hre je teda čiastka približne 50 miliónov eur. Samozrejme, Oliver Mintzlaff a spol. nie sú ochotní platiť. Podľa Telegraphu by vedenie firmy rado zaplatilo nižšiu sumu výmenou za skoršie uvoľnenie Hornera spod zmluvy. Ten by sa následne mohol vydať do padoku a hľadať si novú prácu, napríklad ako šéf Ferrari či Alpinu.

Súvisiace články

Diskusia