logo F1online.skF1online.sk

Antonelli skončil bez difúzora: Všetko sa teraz kazí

Andrea Kimi Antonelli
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 12:13

Veľká cena Veľkej Británie sa pre Kimiho Antonelliho skončila v podstate už po osemnástich kolách, keď doňho zozadu vrazil Isack Hadjar. Mercedes spočiatku náraz ustál, no ako prezradil taliansky pretekár, stratil aj obrovské množstvo prítlaku. S takou stratou nemalo zmysel pokračovať.

Hustý dážď prinútil riaditeľstvo pretekov povolať na trať bezpečnostné vozidlo. Po pár kolách sme sa dočkali reštartu napriek tomu, že viacerí jazdci vo vysielačkách upozorňovali na nebezpečné podmienky. Problémom nebola až tak voda na trati, ako vodná triešť, cez ktorú piloti vôbec nič nevideli.

Najhorší scenár sa naplnil v zákrute Copse, v ktorej Isack Hadjar v hĺbke poľa absolútne nič nevidel. Keď sa pred ním zjavili červené svetlá monopostu Kimiho Antonelliho, nemal šancu zareagovať a zabrzdiť včas. Monopost Racing Bulls skončil v bariére, zatiaľ čo Antonelli tvrdý náraz ustál, no prišiel o celú pravú časť difúzora.

“Vyzerá to tak, že teraz sa všetko len kazí. Ťažko sa hľadajú pozitíva,” zhodnotil Kimi Antonelli, ktorý sa v boxoch objavil už v druhom kole. “V prvom kole sme zariskovali, čo nevyšlo, pretože keď som zastavil, začala sa fáza VSC a ja som si nemohol zohriať pneumatiky. Šiel som teda späť na intermediálky.”

Mercedes nasadil svojmu jazdcovi tvrdú zmes, čo môžeme s odstupom času označiť za jasnú strategickú chybu. Zohrievať tvrdé pneumatiky na trati s celkom mokrým tretím sektorom je sizyfovská práca. O pár kôl však na tom vôbec nezáležalo.

“Viditeľnosť bola extrémne slabá. Neviem prečo, ale cítil som, že to príde,” opisuje moment nárazu. “V tej chvíli som mal šťastie, že som to udržal na trati, pretože to bol obrovský náraz. Je škoda, že sme skončili s ďalšou nulou na konte.”

Pohľad na chýbajúci difúzor neveštil nič dobré. “Stratil som nejakých 100 bodov prítlaku, pretože mi chýbal celý difúzor. Udržať auto na trati bolo extrémne ťažké,” vysvetľuje Antonelli. Pri týchto slovách si môžeme pripomenúť prepočet Ferrari z Kanady, kde Lewis Hamilton zrazil svišťa a stratil 20 bodov prítlaku, čo bol podľa Ferrari ekvivalent 0,5 sekundy na kolo. Hrubý odhad teda tvrdí, že Mercedes bez difúzora by strácal 2,5 sekundy na suchej trati.

“Nemôžem z toho nikoho viniť. Keď mi povedali, že príde reštart, nebol som o tom celkom presvedčený, pretože aj v nízkych rýchlostiach bola viditeľnosť veľmi slabá. Pri vyšších rýchlostiach to bolo ešte horšie. Isack bol len pasažierom,” dokázal sa vžiť do kože svojho súpera. “Ja som brzdil o trochu skôr, pretože nebolo možné vidieť zákrutu, nuž a Isack ma nevidel.”

Súvisiace články

Diskusia