logo F1online.skF1online.sk

Horner sa nezdržal kritiky Cunodu: Zase až také ťažké to auto nie je

Júki Cunoda a Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:29

Z Veľkej ceny Rakúska vypadli dvaja piloti top tímov a obaja piloti Williamsu, ale Júki Cunoda sa nielenže nedokázal dostať na body, on reálne v priebehu celej veľmi nevydarenej nedele ani raz poriadne nefiguroval v najlepšej desiatke. Japonec bol napokon klasifikovaný so stratou dvoch kôl na poslednom šestnástom mieste. To znamenalo, že aj Christian Horner sa len s veľkými ťažkosťami zdržal negatívnych prejavov na adresu svojho pilota.

Cunoda štartoval do pretekov na stredne tvrdých pneumatikách a v prvom stinte sa postupne vyšplhal na desiate miesto, aj keď mnohí piloti medzitým uhli do boxov na prvé zastávky. Prvý kontakt prišiel po súboji s Lancom Strollom, ale ten bol nič v porovnaní s tým, čo sa stalo približne v polovici pretekov.

Júki sa zaplietol do súboja s Colapintom, ktorý skončil kolíziou a trestom pre japonského pretekára. Ten musel po zrážke zamieriť do boxov pre nové predné krídlo, čerstvé pneumatiky a tiež na kontrolu zavesenia. Auto bolo relatívne v poriadku, ale časová strata už bola nezmazateľná.

„Po štarte tak hlboko v poli bolo náročné s Júkim akokoľvek pokročiť. Potom po súboji s Colapintom dostal trest,“ skonštatoval po nedeli Horner pre F1 TV. „Nielen pre Maxa, ale aj pre neho to dnes boli príšerné preteky. Je to frustrujúce, ale rýchlo obrátime našu pozornosť na Silverstone.“

V Rakúsku to pritom nevyzeralo tak beznádejne. Cunoda vo voľných tréningoch nezaostával veľmi výrazne, dokonca aj v Q1 stratil na Verstappena len necelé tri desatiny. Nevydarený záverečný pokus však znamenal štart z osemnásteho miesta, ktorý do nedeľných pretekov neveštil nič dobré. „Musíme pochopiť, čo sa pokazilo, pretože v druhom a treťom tréningu to vyzeralo okej,“ povedal Horner.

„Zdá sa, že v kvalifikácii sa mu to vymklo z rúk. Keď sa ocitnete mimo pozície, ste hlboko v poli a je to také tesné, tak stratíte sebadôveru. Budeme s ním však pracovať a pokúsime sa mu pomôcť,“ sľubuje Horner.

Cunoda a Colapinto mali v Rakúsku také nevydarené preteky, že ich súboj sa dá prirovnať k majstrovaniu rozprávkových hrdinov Pata a Mata. Títo dvaja páni boli v prvom rade ohrozením pre jazdcov naokolo, čo ukázal aj Colapintov incident s o kolo rýchlejším Oscarom Piastrim.

Čo však môže Red Bull robiť? Ako sme sa naučili, výmena jazdca nepredstavuje riešenie. Podľa Hornera by však Cunodove výkony nemali byť také hrozné ani v kokpite veľmi neposlušného monopostu RB21. „Auto je také, aké je, a vyvinuli sme ho v priebehu rokov na základe cesty, ktorú sme si zvolili,“ vysvetlil Horner.

„Nie je to ľahký monopost na zvládnutie, ale zase nie je až taký ťažký. Budeme s ním pracovať a dúfajme, že v Silverstone urobí krok vpred,“ dodal s nádejou Christian.

Súvisiace články

Diskusia