Norris po piatku hlási spokojnosť. Piastri vysvetlil, prečo si vybral staršie zavesenie


McLaren v piatok obsadil pomyselný prvý rad. Lando Norris bol tentoraz rýchlejší z dvojice jazdcov v papájových kombinézach a napriek tomu, že v prvom tréningu na trati chýbal, rozdával úsmevy na všetky strany. Spokojný je aj jeho tímový kolega, ktorý však musel v piatok vysvetľovať, prečo sa na rozdiel od Norrisa rozhodol nenasadiť nové zavesenie.
Landa Norrisa a najbližšieho prenasledovateľa zo zvyšku sveta, ktorým bol Max Verstappen, v druhom tréningu delilo 318 tisícin sekundy. To nie je vôbec zanedbateľná výhoda vzhľadom na to, že Red Bull Ring je veľmi krátky okruh. Na trati v Spa-Francorchamps by taká istá výhoda predstavovala viac ako polovicu sekundy.
“Náš tím pôsobí o čosi konkurencieschopnejšie. Dnes ráno sme rozhodne nevyzerali tak dobre, takže podľa mňa sa hýbeme správnym smerom,” zhodnotil Lando Norris po skončení piatkového programu. “Ako vždy sme v druhom tréningu rýchli a ukázali sme lepšie tempo ako ostatní, ale som si istý, že sa dotiahnu.”
McLaren vždy veľmi dobre vyrazí zo štartovacích blokov a rýchlo dokáže nájsť správne nastavenia, no potom sa trochu zasekne. “Max nebol príliš pozadu a oni sa zvyknú v sobotu výrazne zlepšiť. Očakávam dobrú sobotu, určite niektoré veci vylepšíme, ale nebude to také ľahké, ako to vyzeralo dnes. Bude to tesné, vždy je to tesné. Neexistuje dôvod, prečo by to tak nemalo byť. Budeme však pracovať tvrdo, aby sme tú medzeru čo najviac rozšírili.”
Norrisovi sa na boxovom múriku sedelo dobre
Norris pochválil aj Alexa Dunna, ktorý jazdil v jeho aute v prvom tréningu. “Nevadilo mi sedieť na boxovom múriku. Bol som tam oveľa viac uvoľnený ako v aute, najmä na tejto trati,” zasmial sa britský jazdec, no pokračoval už vážnejšie. “Toto miesto sa mi vždy páčilo a v aute som sa okamžite cítil fajn. Alex nám po prvom tréningu poskytol skvelú spätnú väzbu a hneď sa dostal do tempa, na čo sa dobre pozeralo.”
“Myslím si, že pred druhým tréningom auto dobre nasmerovali. Teraz musíme pochopiť, čoho chceme viac, čoho menej, alebo či niečo v strede. Spravili sme dobrý krok správnym smerom. Azda toho príde ešte viac,” nádejá sa vlaňajší vicemajster.
V závere pretekovej simulácie bol Lando Norris najrýchlejším mužom v štartovom poli. Jeho pretekový inžinier mu odkázal, že ak dokáže udržať svoje tempo alebo dokonca zrýchliť, tak to bude vyzerať skutočne veľmi dobre. Nakoniec bol vo svojej simulácii najlepší zo všetkých.
Norris však mal čo dobiehať, keďže v prvom tréningu sa toho veľa nedozvedel. “Myslím, že toto je vec, v ktorej som pozadu viac ako v jednokolových stintoch. Ide o to doplniť si informácie o tom, kde a kedy zatlačiť.”
“S plne natankovaným autom ide viac o tie drobné detaily. S prázdnou nádržou ide o tú prirodzenú jazdu, keď idete až na limit a je ľahšie ho nájsť. Keď máte plnú nádrž, nejde vám o to nájsť limit,” vysvetľoval rodák z Bristolu. “Ide skôr o to pochopiť, ako veľmi zatlačiť a ako tvrdo brzdiť v jednotlivých zákrutách, ako príliš netlačiť na pneumatiky a podobne. Vzhľadom na to, že som prvý tréning neodjazdil, sa cítim dobre.”
Norris a Piastri stavili na rozdielne predné závesy
McLaren si do Spielbergu priniesol niekoľko nových komponentov vrátane upravenej aerodynamiky predných závesov, ale autá Landa Norrisa a Oscara Piastriho sa nelíšia po aerodynamickej, ale po mechanickej stránke. Zatiaľ čo Norris nasadzuje novú verziu, ktorá mala premiéru v Kanade, Oscar Piastri sa drží osvedčenej klasiky. Nové predné závesy totiž nemajú monopost zrýchliť, ale majú pomôcť Landovi Norrisovi získať lepší cit. McLaren tak plní svoje sľuby, že sa pokúsi pomôcť aj jemu.
Oscar Piastri prezradil: “Máme tu nejaké iné veci, no ja nevyužívam balíček z Kanady, pretože to nie je vylepšenie. Je to len niečo iné. Tie veci, ktoré podľa nás autu pridávajú výkon, sú na oboch monopostoch.”
Každý dostal komponenty, ktoré mu viac vyhovujú, pričom výkonnostný strop oboch áut by mal byť totožný. Podarilo sa ho však zvýšiť predstavením rakúskych noviniek? “Poviem, že áno, ale musím sa na to pozrieť s tímom,” zareagoval Norris. “Pustili sme sa do rôznych testov, čo robíme vždy s novými komponentmi na aute. Určite sa veci pohli správnym smerom, no ťažko povedať o koľko. Uvidím neskôr, keď sa na to pozriem spolu s tímom.”
Piastri napokon dodal: “Vyzeralo to celkom dobre, ale Max je stále dosť blízko. Tento víkend bude určite predstavovať hrozbu. Z auta mám však dobrý pocit a máme aj celkom dobré tempo. Máme za sebou pozitívny prvý deň.”