logo F1online.skF1online.sk

Hadjar nepreceňuje svoje sily: Na prestup do Red Bullu ešte nie som pripravený

Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:31

Juniori červených býkov sa spravidla nevedia dočkať toho, kedy sa im naskytne príležitosť prestúpiť do hlavnej stajne. Isack Hadjar si však uvedomuje, aká výzva ho čaká. Čiastočne vypočul rady bývalých jazdcov a zatiaľ sa do Red Bullu nehrnie.

Z minuloročného vicemajstra Formuly 2 je podľa Christiana Hornera najlepší nováčik aktuálnej sezóny. Takéto pochvalné vyjadrenia na jeho adresu musia byť predzvesťou toho, že čoskoro sa môže dočkať povýšenia, najmä pri súčasných výkonoch Júkiho Cunodu.

Viacerí bývalí pretekári však Hadjara vystríhajú, aby do Red Bullu nešiel, ba dokonca niektorí mu radia okamžite si začať hľadať pôsobisko niekde inde. Skorý prestup do Red Bullu by mu totiž mohol pokaziť štart jeho kariéry, ako sa to stalo Alexovi Albonovi či Pierrovi Gaslymu.

“Určite sa ešte necítim byť pripravený. To je fakt,” súhlasne prikývol Isack Hadjar vo štvrtok. V tejto chvíli vraj uprednostní juniorský tím, v ktorom sa chce toho čo najviac naučiť. “Myslím si, že v mojej pozícii je dobré zbierať skúsenosti.”

“Užívam si každý jeden víkend a veľa sa toho učím. Jazda v tomto aute ma baví, takže uvidíme, čo príde v budúcnosti. Obyčajne smerujú kroky juniorov Red Bullu práve tam,” uvedomuje si francúzsky jazdec.

S názorom, že prestup do Red Bullu by bol unáhlený a z pohľadu jeho kariéry nie najlepší, v podstate súhlasí. “Myslím si, že dá sa to tak povedať. Liam a Júki sú kvalitní jazdci, takže je normálne myslieť si niečo také. Som však zvedavý, aké je to jazdiť vedľa Maxa. To je jediná vec, ktorú k tomu teraz môžem povedať.”

Júki Cunoda už niekoľko rokov čerpal skúsenosti v juniorskej stajni a cítil sa byť pripravený, no keď prišiel do Red Bullu, zostal akurát tak prekvapený. Väčšinou si nevie vysvetliť, prečo tak zaostáva za Maxom Verstappenom.

Hadjar si uvedomuje, že monopost RB21 má tajomstvá, ktoré by mu mohli prerásť cez hlavu. “Myslím si, že asi ešte nemám dostatok skúseností s autom, ktoré by sa ťažko ovládalo. Doposiaľ boli moje monoposty veľmi konzistentné a určite sa v nich nejazdilo najťažšie na svete. Nezažil som víkendy, keď by som mal z auta hrozný pocit. Nemám tú skúsenosť, keď sa snažíte počas víkendu vytiahnuť auto z dna na hladinu.”

“Možno z technického hľadiska ešte môžem spraviť progres, pochopiť, čo treba robiť, aby auto bolo rýchlejšie. Tú surovú rýchlosť buď máte, alebo ju nemáte, ale ide viac o veci okolo toho,” uvedomuje si.

Súvisiace články

Diskusia