Norris to konečne dokázal! V nedeľu ho čaká prestrelka s druhým Leclercom

Charlesovi Leclercovi a Ferrari to napokon nevyšlo. McLareny našli v rozhodujúcej fáze kvalifikácie ďalší rýchlostný stupeň a s veľkým náskokom porazili Lewisa Hamiltona aj Maxa Verstappena. Ako jediný sa im postavil Charles Leclerc, ktorému sa podarilo rozdeliť prvého Landa Norrisa a tretieho Oscara Piastriho, čím si udržal nádej na domáci triumf v náročnej strategickej bitke a dvomi povinnými zastávkami v boxoch.
Štvrtý Hamilton stratil štyri desatiny, piaty Verstappen dokonca sedem desatín. Aj to ukazuje, že McLaren bol v Monaku opäť v najlepšej forme. Zhatiť párty papájového tímu mohol len Charles Leclerc a jeho domáce kúzlo. Nestačilo to, takže v nedeľu bude v najlepšej pozícii Lando Norris, ktorý odštartuje z pole position.
Q1 ukončila predčasne nehoda Antonelliho
Prvá časť kvalifikácie bola poriadne divoká. Táto trať jednoducho nie je dosť dlhá pre dvadsať monopostov. Nevyhnutne došlo k incidentom. Komisári si po skončení kvalifikácie posvietia na dva z nich – Stroll na výjazde z tunela blokoval Gaslyho a Hamilton v tretej zákrute prekážal Verstappenovi. Obaja sa so svojimi tímami dostavia po kvalifikácii ku komisárom.
Jazdci v priebehu celej Q1 masívne zrýchľovali. Charles Leclerc napokon potvrdil svoju formu a po prvých miestach vo voľných tréningoch ovládol aj prvú časť kvalifikácie. Oveľa menej sa darilo Kimimu Antonellimu, ktorý v šikane za tunelom škrtol o bariéru na vnútornej strane – podobne ako v piatok Isack Hadjar –, poškodil si zavesenie a jeho neovládateľný Mercedes sa zastavil až v múre.
Q1 tak skončila predčasne nehodou talianskeho mladíka, ktorý prekazil aj záverečné pokusy niektorým jazdcom za sebou. V najhoršej päťke sa po vyvesení červených vlajok ocitli Bortoleto, Bearman, Gasly, Stroll a Colapinto.
Antonelli postúpil, ale jeho Mercedes bol zničený a do Q2 sa nezapojil.
V Q2 pokračovala nočná mora Mercedesu
Mercedes zažil v Monaku jednu z najhorších kvalifikácií za dlhú dobu. Po nehode Kimiho Antonelliho v Q1 sa monopost Georgea Russella zastavil na začiatku Q2. Monopost W16 utrpel nejakú poruchu elektriky a zastavil sa v tuneli. Riaditeľstvo pretekov muselo vyvesiť druhú červenú vlajku dňa a druhýkrát bol dôvodom Mercedes.
Druhá časť kvalifikácie bola prvým segmentom tohto víkendu, ktorý neovládol Charles Leclerc. Monacký pretekár skončil v Q2 „len“ druhý so stratou 11 tisícin sekundy na Landa Norrisa. Oveľa dôležitejšie však boli mená na opačnom konci poradia. Okrem pilotov Mercedesu, ktorí sa druhej časti kvalifikácie v podstate ani nezúčastnili, vypadli aj jedenásty Carlos Sainz, dvanásty Júki Cunoda a trinásty Nico Hülkenberg.
Q3 videla Norrisov návrat na vrchol
Po prvých pokusoch v Q3 to vyzeralo, že McLaren našiel formu, ktorú v prvej časti víkendu neprejavoval. Lando Norris a Oscar Piastri obsadili po prvých pokusoch priebežný prvý rad. Na druhé pokusy vyšli z garáží ako úplne prví, zjavne v snahe vyhnúť sa žltým vlajkám a potvrdiť prvý rad.
V druhých pokusoch bol najrýchlejší Leclerc, ktorý si na istý čas ukoristil pole position. McLareny však mali ešte niečo v zálohe. Obaja piloti papájového tímu v závere natankovali na dva merané pokusy a Norris v úplnom závere ukoristil dôležité prvé miesto. Odštartuje tak z prvého miesta pred domácim miláčikom Charlesom Leclercom.
Zvyšok poradia je nasledovný: tretí Piastri, štvrtý Hamilton, piaty Verstappen, šiesty Hadjar, siedmy Alonso, ôsmy Ocon, deviaty Lawson a desiaty Albon. Fantastickú zápletku tak máme aj v druhej polovici najlepšej desiatky.
Po kvalifikácii nás ešte čakajú vyšetrovania. Lewis Hamilton sa bude zodpovedať za blokovanie Maxa Verstappena a Lance Stroll za blokovanie Pierra Gaslyho. V oboch prípadoch to vyzeralo pomerne jednoznačne, takže poradie na štarte sa nám ešte môže zmeniť. Teda, iba v prípade Hamiltona, keďže Stroll skončil predposledný a z piatka si prenáša trest straty jednej pozície na štarte za incident s Charlesom Leclercom.
Nedeľné preteky štartujú o 15:00.

Kvalifikácia - VC Monaka 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:11,285 | 1:10,570 | 1:09,954 | ||
2. | Ferrari | 1:11,229 | 1:10,581 | 1:10,063 | +0,109 | |
3. | McLaren | 1:11,308 | 1:10,858 | 1:10,129 | +0,175 | |
4. | Ferrari | 1:11,575 | 1:10,883 | 1:10,382 | +0,428 | |
5. | Red Bull | 1:11,431 | 1:10,875 | 1:10,669 | +0,715 | |
6. | Racing Bulls | 1:11,811 | 1:11,040 | 1:10,923 | +0,969 | |
7. | Aston Martin | 1:11,674 | 1:11,182 | 1:10,924 | +0,970 | |
8. | Haas | 1:11,839 | 1:11,262 | 1:10,942 | +0,988 | |
9. | Racing Bulls | 1:11,818 | 1:11,250 | 1:11,129 | +1,175 | |
10. | Williams | 1:11,629 | 1:10,732 | 1:11,213 | +1,259 | |
11. | Williams | 1:11,707 | 1:11,362 | |||
12. | Red Bull | 1:11,800 | 1:11,415 | |||
13. | Stake | 1:11,871 | 1:11,596 | |||
14. | Mercedes | 1:11,507 | - | |||
15. | Mercedes | 1:11,880 | - | |||
16. | Stake | 1:11,902 | ||||
17. | Haas | 1:11,979 | ||||
18. | Alpine | 1:11,994 | ||||
19. | Aston Martin | 1:12,563 | ||||
20. | Alpine | 1:12,597 |
- Značky
- VC Monaka 2025