Leclerc opanoval aj tretí tréning, Hamilton havaroval

Je rýchlosť Ferrari skutočná? To bola najväčšia otázka po piatkových voľných tréningoch. Tretí sobotný priniesol ďalšie indície a môžeme povedať, že zrejme áno. Charles Leclerc viedol v poslednej tréningovej hodine tvrdé boje s Maxom Verstappenom a Landom Norrisom, ale svojím posledným pokusom sa dostal s pomerne veľkým náskokom do čela. Menej spokojný bude po treťom tréningu jeho tímový kolega Lewis Hamilton, ktorý v závere havaroval.
Všetko nasvedčovalo tomu, že stredne tvrdé pneumatiky sa ukážu ako najrýchlejšie. Teploty v priebehu tréningu stúpali a zdalo sa, že pre zmesi C6 to budú až príliš náročné podmienky. Výbornú formu pritom potvrdzoval Max Verstappen, ktorý zajazdil veľmi kvalitný čas na stredne tvrdých zmesiach C5, a zdalo sa, že v záverečnej desaťminútovke naňho nikto nenájde recept.
Sám Max potvrdil, že na C6 mal problémy, keď naštvane zahlásil do vysielačky: „*** prvá zákruta! Na týchto pneumatikách sa nedá jazdiť.“ Leclerc však jeho tvrdenie vyvrátil, podnikol dve schladzovacie kolá a v úplnom závere vystrelil s náskokom 280 tisícin sekundy do čela. Tým definitívne rozlúskol vyrovnanú prestrelku medzi ním, Verstappenom a Landom Norrisom v treťom tréningu.
Za touto trojicou sa zoradila skupina menej spokojných pilotov. Štvrtý Oscar Piastri stratil na Leclerca vyše štyri desatiny a piaty Lewis Hamilton ukončil predčasne tretí tréning, keď havaroval v tretej zákrute. Bol v jednom zo svojich rýchlych pokusov, keď pravdepodobne vošiel do špinavého vzduchu za pomaly idúcimi monopostmi a jeho Ferrari odhodilo do vonkajšieho múru.
Pre Ferrari je to nepríjemná komplikácia, ale poškodenie sa nezdalo byť také rozsiahle a mechanici Ferrari by opravy mali zvládnuť. V každom prípade ide o niečo, čomu by sa Scuderia a hlavne jej pilot radšej vyhli.
V najlepšej desiatke nechýbajú ani obaja piloti Williamsu s Alexom Albonom na šiestom a Carlosom Sainzom na ôsmom mieste. Medzi nich sa vošiel Liam Lawson, ktorý potvrdil dobrú formu Racing Bulls. Na deviatom mieste je Júki Cunoda s monopostom staršej špecifikácie a až na desiatej a jedenástej priečke nájdeme Kimiho Antonelliho s Georgeom Russellom.
Zdá sa, že Mercedes má v Monaku tragickú formu. Taliansky mladík stratil na Leclerca vyše sekundu a celkom trefne to zhodnotil vo vysielačke George, keď mu inžinier povedal, že ostatní piloti idú na dve schladzovacie kolá. „Ty mi povedz, čo chceš, pretože momentálne sme stratení a mne dochádzajú nápady,“ skonštatoval Russell.
Po vyvesení červených vlajok si spôsobil veľký problém Franco Colapinto. Ten na výjazde zo šikany predbehol jeden z Aston Martinov, aj keď na paneli pred ním blikala červená vlajka. Oliver Bearman za niečo podobné dostal po piatku penalizáciu a na štarte nedeľných pretekov stratí desať miest. Podobný osud by mohol postihnúť aj Colapinta, ktorý sa zatiaľ v Monaku veľmi trápi a v treťom tréningu skončil na poslednom mieste.
Kvalifikácia štartuje o 16:00 nášho času.

3. tréning - VC Monaka 2025






| Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ferrari | 1:10,953 | 25 | ||
| 2. | Red Bull | 1:11,233 | +0,280 | 23 | |
| 3. | McLaren | 1:11,247 | +0,294 | 23 | |
| 4. | McLaren | 1:11,398 | +0,445 | 21 | |
| 5. | Ferrari | 1:11,516 | +0,563 | 26 | |
| 6. | Williams | 1:11,668 | +0,715 | 24 | |
| 7. | Racing Bulls | 1:11,814 | +0,861 | 33 | |
| 8. | Williams | 1:11,893 | +0,940 | 24 | |
| 9. | Red Bull | 1:11,952 | +0,999 | 21 | |
| 10. | Mercedes | 1:12,013 | +1,060 | 23 | |
| 11. | Mercedes | 1:12,066 | +1,113 | 22 | |
| 12. | Aston Martin | 1:12,101 | +1,148 | 22 | |
| 13. | Stake | 1:12,125 | +1,172 | 25 | |
| 14. | Alpine | 1:12,194 | +1,241 | 20 | |
| 15. | Aston Martin | 1:12,202 | +1,249 | 24 | |
| 16. | Haas | 1:12,251 | +1,298 | 20 | |
| 17. | Racing Bulls | 1:12,271 | +1,318 | 30 | |
| 18. | Haas | 1:12,499 | +1,546 | 25 | |
| 19. | Stake | 1:12,601 | +1,648 | 28 | |
| 20. | Alpine | 1:12,851 | +1,898 | 32 | |
- Značky
- VC Monaka 2025
- video









