logo F1online.skF1online.sk

Leclerc opanoval aj tretí tréning, Hamilton havaroval

Charles Leclerc
© X/Ferraro
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 5. 2025

Je rýchlosť Ferrari skutočná? To bola najväčšia otázka po piatkových voľných tréningoch. Tretí sobotný priniesol ďalšie indície a môžeme povedať, že zrejme áno. Charles Leclerc viedol v poslednej tréningovej hodine tvrdé boje s Maxom Verstappenom a Landom Norrisom, ale svojím posledným pokusom sa dostal s pomerne veľkým náskokom do čela. Menej spokojný bude po treťom tréningu jeho tímový kolega Lewis Hamilton, ktorý v závere havaroval.

Všetko nasvedčovalo tomu, že stredne tvrdé pneumatiky sa ukážu ako najrýchlejšie. Teploty v priebehu tréningu stúpali a zdalo sa, že pre zmesi C6 to budú až príliš náročné podmienky. Výbornú formu pritom potvrdzoval Max Verstappen, ktorý zajazdil veľmi kvalitný čas na stredne tvrdých zmesiach C5, a zdalo sa, že v záverečnej desaťminútovke naňho nikto nenájde recept.

Sám Max potvrdil, že na C6 mal problémy, keď naštvane zahlásil do vysielačky: „*** prvá zákruta! Na týchto pneumatikách sa nedá jazdiť.“ Leclerc však jeho tvrdenie vyvrátil, podnikol dve schladzovacie kolá a v úplnom závere vystrelil s náskokom 280 tisícin sekundy do čela. Tým definitívne rozlúskol vyrovnanú prestrelku medzi ním, Verstappenom a Landom Norrisom v treťom tréningu.

Za touto trojicou sa zoradila skupina menej spokojných pilotov. Štvrtý Oscar Piastri stratil na Leclerca vyše štyri desatiny a piaty Lewis Hamilton ukončil predčasne tretí tréning, keď havaroval v tretej zákrute. Bol v jednom zo svojich rýchlych pokusov, keď pravdepodobne vošiel do špinavého vzduchu za pomaly idúcimi monopostmi a jeho Ferrari odhodilo do vonkajšieho múru.

Pre Ferrari je to nepríjemná komplikácia, ale poškodenie sa nezdalo byť také rozsiahle a mechanici Ferrari by opravy mali zvládnuť. V každom prípade ide o niečo, čomu by sa Scuderia a hlavne jej pilot radšej vyhli.

V najlepšej desiatke nechýbajú ani obaja piloti Williamsu s Alexom Albonom na šiestom a Carlosom Sainzom na ôsmom mieste. Medzi nich sa vošiel Liam Lawson, ktorý potvrdil dobrú formu Racing Bulls. Na deviatom mieste je Júki Cunoda s monopostom staršej špecifikácie a až na desiatej a jedenástej priečke nájdeme Kimiho Antonelliho s Georgeom Russellom.

Zdá sa, že Mercedes má v Monaku tragickú formu. Taliansky mladík stratil na Leclerca vyše sekundu a celkom trefne to zhodnotil vo vysielačke George, keď mu inžinier povedal, že ostatní piloti idú na dve schladzovacie kolá. „Ty mi povedz, čo chceš, pretože momentálne sme stratení a mne dochádzajú nápady,“ skonštatoval Russell.

Po vyvesení červených vlajok si spôsobil veľký problém Franco Colapinto. Ten na výjazde zo šikany predbehol jeden z Aston Martinov, aj keď na paneli pred ním blikala červená vlajka. Oliver Bearman za niečo podobné dostal po piatku penalizáciu a na štarte nedeľných pretekov stratí desať miest. Podobný osud by mohol postihnúť aj Colapinta, ktorý sa zatiaľ v Monaku veľmi trápi a v treťom tréningu skončil na poslednom mieste.

Kvalifikácia štartuje o 16:00 nášho času.

3. tréning - VC Monaka 2025

logo Red Bull
Max Verstappen
logo Ferrari
Charles Leclerc
logo McLaren
Lando Norris
PilotTímČasStrataKolá
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:10,95325
2.
Max Verstappen
Red Bull1:11,233+0,28023
3.
Lando Norris
McLaren1:11,247+0,29423
4.
Oscar Piastri
McLaren1:11,398+0,44521
5.
Lewis Hamilton
Ferrari1:11,516+0,56326
6.
Alex Albon
Williams1:11,668+0,71524
7.
Liam Lawson
Racing Bulls1:11,814+0,86133
8.
Carlos Sainz
Williams1:11,893+0,94024
9.
Júki Cunoda
Red Bull1:11,952+0,99921
10.
Kimi Antonelli
Mercedes1:12,013+1,06023
11.
George Russell
Mercedes1:12,066+1,11322
12.
Fernando Alonso
Aston Martin1:12,101+1,14822
13.
Nico Hülkenberg
Stake1:12,125+1,17225
14.
Pierre Gasly
Alpine1:12,194+1,24120
15.
Lance Stroll
Aston Martin1:12,202+1,24924
16.
Oliver Bearman
Haas1:12,251+1,29820
17.
Isack Hadjar
Racing Bulls1:12,271+1,31830
18.
Esteban Ocon
Haas1:12,499+1,54625
19.
Gabriel Bortoleto
Stake1:12,601+1,64828
20.
Franco Colapinto
Alpine1:12,851+1,89832

Súvisiace články

Diskusia