Marko: Teraz sa pozrieme na to, či dokážeme vyhrať titul

Presne takéto víťazstvo Red Bull potreboval. Po nasadení vylepšeného balíčka sa červeným býkom podarilo zdolať doposiaľ suverénny tím tejto sezóny. Podľa Helmuta Marka sa teraz všetky snahy rakúskej stajne koncentrujú na jeden cieľ, ktorým je víťazstvo v jazdeckom šampionáte.
V F1 sa po tomto triumfe už pomaly zabudlo na to, čo sa riešilo pred Imolou. Napríklad na špekulácie, že Christian Horner by mal po súťažnom víkende dostať padáka. A aj keď trénerovi Tottenhamu Hotspur takýto scenár hrozí aj po zisku trofeje v Európskej lige, pri šéfovi Red Bullu si podobný vývoj udalostí vieme len ťažko predstaviť.
Najmä po víťazstve v Imole, ktoré Maxa Verstappena jasne vrátilo do boja o jazdecký titul. “Ja ani neviem, kto prišiel s týmito hlúposťami. Teraz sa však už všetko aj tak zmenilo,” pokrútil hlavou športový poradca stajne Helmut Marko v rozhovore pre rakúsky portál oe24.at, ktorý je v skutočnosti tým podozrivým, ktorý “prišiel s týmito hlúposťami”.
Loď začína naberať ten správny kurz a keď veci začínajú fungovať, neexistuje dôvod niečo meniť. “Auto už opäť robí to, čo od neho Max chce. Za toto sú zodpovedné vylepšenia, ktoré, vďakabohu, zafungovali.”
Netreba však očakávať, že rovnaký scenár ako v Imole sa bude opakovať každý víkend až do konca sezóny, upozorňuje Marko. “Toto bola len Imola. Všetko môže vyzerať celkom inak na nasledujúcej veľkej cene,” pokračuje. “Je to celkom iný okruh so samými pomalými zákrutami. Tam by to mohlo byť o dosť horšie.”
Na druhej strane v Monaku rozhodujú skúsenosti a odvaha jazdca. Verstappen v tejto sezóne viackrát dokázal, že v kvalifikácii je jednotka. V pretekoch zas bolo dôkazom jeho zručností prvé kolo. “To je pravda. Max svojím manévrom na štarte opäť raz dokázal, že je najlepší. Iba on vidí tú správnu medzeru a dokáže ju využiť.”
Čo bude nasledovať teraz? “Teraz sa pozrieme na to, či dokážeme vyhrať tento šampionát a potom uvidíme,” reaguje Marko. Monako bude z tohto pohľadu takisto dôležité. “Z jazdeckého pohľadu tu ide v podstate len o kvalifikáciu. Preteky sa zvyčajne premenia na frašku.”
“Leclerc a Sainz boli vlani v niektorých momentoch pomalší ako Formula 3. Keď som ja jazdil vo Formule 3, Formule Vee a Formule 1 v Monaku, tak to bolo iné. Vtedy to bola skutočná výzva. Neboli tu ochranné bariéry, nebolo tu nič,” zaspomínal si jeden z najväčších pamätníkov v padoku.