Vlastný záujem skôr či neskôr preváži nad záujmom tímu, vyhlásil Horner o McLarene

V roku 2025 nám vo Formule 1 pokračuje súboj dvoch veľmi odlišných tímov, veľmi odlišných šéfov, veľmi odlišných jazdcov a veľmi odlišných prístupov k pretekaniu. Kontrast medzi McLarenom a Red Bullom je pravdepodobne väčší, než bol v minulosti rozdiel medzi Mercedesom a Red Bullom či predtým Ferrari a Red Bullom. Aj to robí z tohto šampionátu také fascinujúce divadlo.
Čo majú Red Bull a McLaren vlastne spoločné? Nuž, vedú ich bývalí pretekári, ktorí však majú veľmi odlišné prístupy k riadeniu svojich tímov i k pretekaniu ako takému. Jeden jazdí s dvoma vyrovnanými jazdcami bez jasnej internej stratégie a snaží sa získať si sympatie všetkých, druhý musí staviť všetko na jednu kartu a už si akosi zvykol na rolu „záporáka“.
Nesmieme však zabúdať, že „záporákmi“ boli aj neraz velikáni ako Michael Schumacher či Ayrton Senna. Sám prvý menovaný raz povedal, že titul predsa môže vyhrať len jeden jazdec. Nepriamo tým vtedy naznačil, že politika dvoch vyrovnaných pilotov nedáva zmysel. „Po druhej zastávke sa Lando prepadol za Oscara a mali ste vedľa seba dvoch jazdcov, ktorí bojujú o titul. Vlastný záujem skôr či neskôr preváži nad záujmom tímu,“ vyhlásil po skončení nedeľných pretekov Christian Horner.
„To je vnútorný konflikt. Obaja jazdci odviedli veľmi dobrú prácu pri vyhýbaní sa vzájomnému kontaktu. Bolo chvályhodné, že im dovolili pretekať. Mohli sme však vidieť, že to bolo dosť tesné,“ uviedol šéf Red Bullu.
Jeho tím nebojuje o titul v Pohári konštruktérov v podstate už od minulej jesene a nebude oň bojovať ani v tejto sezóne. Tím však musí urobiť všetko, aby si udržal Maxa Verstappena. Dôvod je jednoduchý a videli sme ho aj v nedeľných pretekoch. Holanďan stále dokáže veci, ktoré iní nedokážu, napríklad podniknúť taký predbiehací, aký sme videli v prvej zákrute.
„Oscar v úvode pretekov dosť zatlačil a mohli ste vidieť, že pravá predná pneumatika sa mu začala trochu drobiť. V tej dobe sa celkom nevedelo, či to bude na jednu, alebo na dve zastávky. Rozhodli sa pre dve, ale dosť sa prepadli, pretože dlhá boxová ulička na tejto trati znamená stratu 27 sekúnd,“ povedal Horner.
„Oscar tak spadol do bolestivej premávky. Max mohol pokračovať a degradácia bola na tejto trati strašne nízka. Aj keď mal Lando pred sebou čistý vzduch, dokázali sme si celkom v pohode manažovať náskok,“ dodal Horner.