Verstappen to nevzdáva a víťazstvom v Imole sa vracia do šampionátu

Max Verstappen a Red Bull v Imole ukázali, že ich netreba zatracovať. Holandský pretekár sa na štarte ujal vedenia a už ho z rúk nepustil. McLareny prišli do cieľa za ním v pretekoch, ktoré boli nabité zvratmi a udalosťami.
VC Emilia Romagna prerušil jeden virtuálny safety car a jeden safety car. Boli plné zvratov, smoliarov a tiež kontroverzií. Najdôležitejšie po dnešku však je, že Verstappen znížil stratu v boji o titul.
Max Verstappen zvládol štart presne tak, ako potreboval. Pilot Red Bullu prešprintoval Piastriho a ujal sa vedenia. Hladká jazda McLarenu až pod šachovnicu sa nekonala a následný pohľad na tempo Red Bullu ukazoval, že papájové monoposty možno nedominujú tak, ako sme videli v Miami.
Russell sa po štarte udržal na treťom mieste a okamžite sa za ním zoradil dlhý DRS vláčik. Norris za ním začal strácať čas a hľadať si cestu dopredu.
V 10. kole vrcholil Norrisov tlak na Russella, ale cieľová rovinka nebola dostatočne dlhá. Landovi sa napokon podarilo umlčať kritikov, keď sa o kolo neskôr nádherným manévrom z vonkajšej strany v zákrute Villeneuve dostal na tretie miesto. Bol to krásny formulový moment a dôležitá chvíľa aj pre Landovu psychiku.
V tej chvíli už naplno prebiehala strategická bitka. Za Russellom sa totiž sformoval dlhý DRS vláčik a Oscar Piastri vo vysielačke začal spochybňovať jednu zastávku ako najrýchlejšiu cestu do cieľa.
Do strategického bolehlavu prispel aj Leclerc, ktorý zastavil skoro, išiel do čistého vzduchu a výrazne na tom zarobil. Včasnou zastávkou sa dostal dokonca aj pred Russella, ktorý dlho držal tretie miesto.
Skôr zastavil aj Piastri, ktorý sa pokúsil o undercut na Verstappena. Mal však pomalý začiatok stintu a Red Bull sa nemusel ponáhľať s reakciou. Navyše, Piastri si musel prekliesniť cestu stredom poľa, čo ho stálo nielen čas, ale tiež životnosť pneumatík. Oscar sa predieral cez štartové pole, kým Verstappen, Norris, Albon a Hadjar vyčkávali. Stredne tvrdé pneumatiky ožili a začalo sa ukazovať, že čakať bolo správne rozhodnutie.
V 28. kole zamieril k mechanikom Norris, ktorý sa opäť ukázal ako smoliar roka. V 29. kole totiž nastal prvý zvrat. Estebana Ocona zradila technika a jeho Haas sa zastavil. Riaditeľstvo pretekov aktivovalo virtuálny safety car, na ktorý poriadne doplatili obaja piloti McLarenu a Charles Leclerc, ktorému zostali len oči pre plač.
Verstappen absolvoval pit stop zadarmo a odrazu sa ocitol na čele s náskokom 19 sekúnd na druhého Norrisa. Do boxov zamierili v podstate všetci vrátane Piastriho a Leclerca. Ten sa tak musel znovu prebíjať poradím. Ferrari však opäť ukazovalo závratné pretekové tempo. Leclerc si “s prstom v nose” poradil s pilotmi Aston Martinu a následne aj s Antonellim, ktorého krátko pred ním zdolal Hamilton. Scuderia úplne jednoznačne mala tempo na štvrté a piate miesto.
Pred sebou však mali ešte Albona – a nie s malým náskokom. Alex nakrátko držal tretie miesto, ale Piastri si s ním rýchlo poradil. V 43. kole sa tak na čele ustálilo poradie Verstappen, Norris a Piastri. Na tomto sa už do cieľa nemalo nič meniť. Za nimi sa piloti Ferrari pomaly doťahovali na Albona, čo bola hlavná zápletka zvyšku pretekov, o ktorých osude sa v tej chvíli zdalo byť rozhodnuté.
V 46. kola však prišiel ďalší zvrat. Na trati pre technický problém zastavil Antonelli a riaditeľstvo pretekov poslalo na trať safety car! Rozostupy sa nám teda vynulovali. Verstappen a Norris zastavili, keďže mali dostatočný náskok. Zastavili aj Hamilton, Albon, Hadjar a mnohí ďalší z konca poľa. Zastávky sa dožadoval aj Leclerc, ale tím ho informoval, že sklad s pneumatikami je prázdny.
Preteky sa reštartovali v 54. kole a v najlepšej desiatke zostali zaseknutí druhý Piastri, štvrtý Leclerc a šiesty Russell na starých pneumatikách. Charles hlásil, že podľa jeho predpokladu neskončí ani na bodoch, keďže jeho hardy mali byť na štarte príšerné.
Do cieľa zostávalo desať kôl, ale jazdci na starých pneumatikách sa po reštarte držali. Hamilton prekonal Russella v 57. kole zo 63. V 58. kole zaútočil Norris na Piastriho a uspel, čím sa dostal na druhé miesto. Zvládol to ďalším krásnym manévrom z vonkajšej strany, tentoraz v Tamburelle. V 60. kole zaútočil Albon, ale Leclerc sa tvrdo bránil a v Tamburelle ho poslal do štrku. Hamilton vďaka tomu prekĺzol na piate miesto.
V ďalšom kole si Lewis poradil s tímovým kolegom a dostal sa na štvrtú priečku. Nasledovalo ďalšie kolo súboja Albona s Leclercom, ktorý skončil hrozným “anticlimaxom”. Ferrari totiž nariadilo Leclercovi, aby pustil Albona, pretože ten bol na vrchole zákruty o pár centimetrov vpredu, mal teda právo na zákrutu a Scuderia nechcela riskovať trest. Albon tak napokon získal piate miesto a Leclerc skončil šiesty. Tento súboj však otvorí ďalšiu vlnu diskusií o jazdeckých štandardoch.
Veľkú cenu Emilia Romagna s prehľadom vyhral Max Verstappen, ktorý sa na štarte ujal vedenia a už sa neobzeral späť. Na pódiu ho doplnili Lando Norris a Oscar Piastri, čím sa nám opäť trochu zamotal boj o titul. Štvrté miesto obsadil Lewis Hamilton, piate Alex Albon a šieste smoliar dňa Charles Leclerc. Bodovanú desiatku doplnili: George Russell, Carlos Sainz, Isack Hajdar a Júki Cunoda.
To bola Veľká cena Emilia Romagna, ktorá priniesla množstvo zaujímavých zápletok. Budúci víkend sa vraciame do akcie. Pred nami je Veľká cena Monaka.

Preteky - VC Emilia Romagna 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Red Bull | 1:31:33,199 | 63 | 2. | 1:17,988 | 25 | |
2. | McLaren | +6,109 | 63 | 4. | 1:18,311 | 18 | |
3. | McLaren | +12,956 | 63 | 1. | 1:18,894 | 15 | |
4. | Ferrari | +14,356 | 63 | 12. | 1:18,265 | 12 | |
5. | Williams | +17,945 | 63 | 7. | 1:18,289 | 10 | |
6. | Ferrari | +20,774 | 63 | 11. | 1:19,048 | 8 | |
7. | Mercedes | +22,034 | 63 | 3. | 1:19,733 | 6 | |
8. | Williams | +22,898 | 63 | 6. | 1:19,836 | 4 | |
9. | Racing Bulls | +23,586 | 63 | 9. | 1:19,473 | 2 | |
10. | Red Bull | +26,446 | 63 | 20. | 1:20,039 | 1 | |
11. | Aston Martin | +27,250 | 63 | 5. | 1:19,894 | ||
12. | Stake | +30,296 | 63 | 17. | 1:20,401 | ||
13. | Alpine | +31,424 | 63 | 10. | 1:20,398 | ||
14. | Racing Bulls | +32,511 | 63 | 15. | 1:20,473 | ||
15. | Aston Martin | +32,993 | 63 | 8. | 1:20,501 | ||
16. | Alpine | +33,411 | 63 | 16. | 1:20,345 | ||
17. | Haas | +33,808 | 63 | 19. | 1:19,521 | ||
18. | Stake | +38,572 | 63 | 14. | 1:20,630 | ||
- | Mercedes | nedokončil | 44 | 13. | 1:20,620 | ||
- | Haas | nedokončil | 27 | 18. | 1:21,413 |
- Značky
- VC Emilia Romagna 2025