logo F1online.skF1online.sk

Hamilton chce po dobrom víkende prehovoriť inžinierov: Skúsim veci, pri ktorých boli zdržanliví

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:18

Aj keď štvrté a šieste miesto nie je z pohľadu Scuderie optimálnym výsledkom, z Imoly si odnáša viacero pozitív. Jedným z nich bola výkonnosť monopostu v pretekoch, na ktorú sa Lewis Hamilton pokúsi nadviazať v Monaku. Bude však odvážny a chce trochu experimentovať.

“Nie,” znela suverénna odpoveď Charlesa Leclerca na otázku, či ho víkend v Imole napĺňa optimizmom pred domácimi pretekmi v Monaku. Dôvod je prostý. Jednou zo slabín monopostu SF-25 je výkonnosť v kvalifikáciách, a ako sa presviedčame každý rok, v Monaku je takmer nemožné vyhrať bez dobrej kvalifikácie.

“Monako odhaľuje dosť veľa slabín nášho auta,” podotkol Charles Leclerc. V pomalých zákrutách je dôležité mechanické nastavenie auta; teraz nastal čas si pripomenúť správy talianskych insiderov, že Ferrari už pracuje na novom zadnom zavesení, ktoré má tímu brániť vo využití plného potenciálu monopostu. Žiaľ, termín jeho nasadenia ešte nie je známy.

Monačan pokračoval bez toho, aby konkrétne niečo menoval: “Nemyslím si, že existuje nejaký všeliek na našu aktuálnu situáciu. Musíme skrátka pracovať a pokúsiť sa pochopiť, v čom spočíva tento kvalifikačný problém. Toto nás v tejto chvíli spomaľuje. Spomaľujú nás soboty.”

Zatiaľ čo inžinieri hľadajú, Lewis Hamilton si myslí, že niečo už našiel. Veď napokon prvýkrát od šprintu na VC Číny sme z úst sedemnásobného majstra sveta mohli počuť, že bol s monopostom spokojný. Konečne si rozumeli. “Teraz treba už len odomknúť potenciál v kvalifikácii. Keby sme sa lepšie kvalifikovali, bojovali by sme o pódium,” zhodnotil po pretekoch v Imole.

“Mám nejaké nápady, do ktorých sa ľudia zdráhali pustiť, a ktoré tento týždeň vyskúšam,” avizuje pred VC Monaka ďalšie kolo experimentov, hoci v minulosti mu experimenty príliš nevychádzali. To však nemá byť dôvod, prečo bolo Ferrari pri jeho nápadoch zdržanlivé. “Asi je to preto, že sme mali množstvo iných vecí, na ktoré sme sa potrebovali koncentrovať. Dúfam však, že nájdeme niečo, že nájdeme viac výkonu.”

Zlepšiť sa treba na okruhoch, ktoré majú podobný charakter ako ten monacký. “Naše auto je vo všeobecnosti dobré v rýchlych zákrutách, OK v stredne rýchlych, a v tých pomalých azda nie je také silné, ako autá ostatných,” porovnáva Hamilton. “Samozrejme, na nasledujúcich pretekoch budú samé pomalé zákruty, takže si musíme posvietiť na to, ako by sme z auta mohli vyžmýkať viac.”

“Na každých pretekoch jazdím s týmto autom prvýkrát, takže nemám ani poňatia, aký budem mať pocit z môjho Ferrari. Prichádzajú však preteky, a najmä Monako, na ktorých som bol v minulosti silný. Dúfam, že sa z tohto víkendu niečo naučíme. Stále však zostáva nezodpovedaná otázka, ako pracovať s pneumatikami na jedno kolo,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia