Nehodami a prekvapeniami poznačenú kvalifikáciu v Imole ovládol Oscar Piastri

Oscar Piastri opäť ukázal, že po psychickej stránke je odolnejší než Lando Norris. Austrálčan v sobotu v Imole opäť zhrabol všetku slávu, zatiaľ čo jeho tímový kolega zaváhal a skončil až štvrtý. Medzi nich sa dostali druhý Max Verstappen a tretí George Russell. Štart VC Emilia Romagna teda bude pekne zamotaný.
Piastri opäť ukázal, prečo je na čele šampionátu. Nezosypal sa v rozhodujúcej chvíli a doručil výsledok. Imola je známa tým, že sa tu ťažko predbieha, McLaren je zas známy svojím pretekovým tempom. Oscar tak má v nedeľu ideálnu príležitosť opäť navýšiť svoje vedenie v šampionáte.
Q1 poznačili dve nehody
Štart Q1 a štart Q2 delila takmer celá hodina. Dôvodom boli dve nehody mužov, ktorí ich zo všetkých potrebovali najmenej. Ako prvý mal v úvode Q1 ťažkú haváriu Júki Cunoda. Ten pri prejazde cez zákrutu Villeneuve poskočil na vnútornom obrubníku, stratil kontrolu nad svojím Red Bullom a dostal hodiny. Monopost následne trafil bariéry a veľmi nebezpečne sa prevrátil. Cunoda, našťastie, z ťažkej nehody vyviazol po vlastných.
— f1videos (@Error20F1) May 17, 2025
Prvá časť kvalifikácie skončila predčasne po nehode muža, ktorý je spôsobovaním škôd preslávený. Argentínsky pretekár Franco Colapinto „ozdobil“ premiéru s Alpinom nehodou v zákrute Tamburello a rozšírením zoznamu škodových udalostí, ktorý je vzhľadom na jeho krátku kariéru pomerne dlhý.
— f1videos (@Error20F1) May 17, 2025
Na následné prerušenie kvalifikácie doplatil Oliver Bearman. Ten sa zlepšil a prenikol do postupových vôd, ale cieľovú čiaru preťal po vyvesení červených vlajok. Po dlhom rozhodovaní riaditeľstva pretekov napokon jeho čas neplatil a pilot Haasu sa lúčil spolu s Cunodom, Oconom, Hülkenbergom a Lawsonom. Zo 14. miesta postúpil aj Colapinto, ktorý následne vynechal Q2.
Q2 priniesla Taliansku nočnú moru
Po rozháranej Q1 prebehla Q2 oveľa hladšie, ale výsledky boli prudko neočakávané. Do najlepšej desiatky neprenikli v podstate všetci traja miláčikovia tifosi. Charles Leclerc skončil jedenásty, Lewis Hamilton dvanásty a Kimi Antonelli trinásty. Spolu s nimi sa lúčili Gabriel Bortoleto a spomínaný Colapinto.
Naopak, fantastické výkony predviedli piloti Williamsu, Aston Martinu – postúpili dokonca na stredne tvrdých pneumatikách –, Isack Hadjar a Pierre Gasly. Všetci postúpili ďalej a rozosmútili všetkých talianskych fanúšikov. Ferrari dostalo po Miami ďalšiu facku a poriadny dôvod na zamyslenie.
V Q3 zhrabol všetku slávu Piastri
Aj tretia časť kvalifikácie prebehla bez prerušení. Napokon z toho skutočne bol súboj Verstappena s McLarenmi, do ktorého napokon prehovoril George Russell. Po prvých pokusoch viedol pilot Red Bullu, ale Oscarovi sa v druhom pokuse podarilo dostatočne zrýchliť a prekonať štvornásobného majstra sveta.
Zaujímavé veci sa diali aj za nimi, keď to Lando Norris v rozhodujúcej chvíli opäť nezvládol, urobil chybu v Aque Minerali a zaostal za svojím osobne najrýchlejším časom. Žolíka z rukáva vytiahol George Russell, ktorý na posledný pokus obul stredne tvrdé pneumatiky a Landa prekonal. Odštartuje tak z tretieho miesta.
Do tretieho radu sa postavia španielski kamoši s Alonsom na piatom mieste a Sainzom na šiestom. Balík vylepšení Aston Martinu teda zjavne fungoval. Štvrtý rad obsadia sklamaní tímoví kolegovia s Albonom na siedmom a Strollom na ôsmom mieste. Deviaty Hadjar urobil chybu vo svojom záverečnom pokuse a desiaty odštartuje Pierre Gasly.
Nedeľné preteky odštartujú o 15:00.

Kvalifikácia - VC Emilia Romagna 2025






Pilot | Tím | Q1 | Q2 | Q3 | Strata | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:15,500 | 1:15,214 | 1:14,670 | ||
2. | Red Bull | 1:15,175 | 1:15,394 | 1:14,704 | +0,034 | |
3. | Mercedes | 1:15,852 | 1:15,334 | 1:14,807 | +0,137 | |
4. | McLaren | 1:15,894 | 1:15,261 | 1:14,962 | +0,292 | |
5. | Aston Martin | 1:15,695 | 1:15,442 | 1:15,431 | +0,761 | |
6. | Williams | 1:15,987 | 1:15,198 | 1:15,432 | +0,762 | |
7. | Williams | 1:16,123 | 1:15,521 | 1:15,473 | +0,803 | |
8. | Aston Martin | 1:15,817 | 1:15,497 | 1:15,581 | +0,911 | |
9. | Racing Bulls | 1:16,253 | 1:15,510 | 1:15,746 | +1,076 | |
10. | Alpine | 1:15,937 | 1:15,505 | 1:15,787 | +1,117 | |
11. | Ferrari | 1:16,108 | 1:15,604 | |||
12. | Ferrari | 1:16,163 | 1:15,765 | |||
13. | Mercedes | 1:15,943 | 1:15,772 | |||
14. | Stake | 1:16,340 | 1:16,260 | |||
15. | Alpine | 1:16,256 | - | |||
16. | Racing Bulls | 1:16,379 | ||||
17. | Stake | 1:16,518 | ||||
18. | Haas | 1:16,613 | ||||
19. | Haas | 1:16,918 | ||||
20. | Red Bull | - |