Tretí tréning videl prestrelku medzi McLarenmi a Verstappenom. Najrýchlejší Norris

Tretí tréning na VC Emilia Romagna nám poskytol záverečné indície pred štartom kvalifikačných bojov. Dianie na trati prinieslo predpokladané závery, že popoludní si to o pole position rozdajú piloti McLarenu a Max Verstappen, ktorým patrilo dianie v treťom tréningu.
V treťom tréningu sme sledovali hromadné nasadenie stredne tvrdých pneumatík C5. Tie pritom neboli oveľa pomalšie ako červeno označené C6, čo nás viedlo k podozreniu, že tvrdšie pneumatiky by sa mohli dostať k slovu v skoršej fáze kvalifikácie. Pravdepodobnejšie vysvetlenie je, že tímy si šetrili softy na kvalifikáciu, ale ako sme uviedli, výkonnosť pneumatík C5 a C6 vyzerala veľmi podobne.
V priebehu celých šesťdesiatich minút sa na čele striedali piloti McLarenu a Max Verstappen. Napokon to bol Lando Norris, ktorý dokázal poskladať svoj jediný pokus na najmäkších pneumatikách a stal sa najrýchlejším mužom posledného tréningu.
Pri pohľade na tretí tréning však určite nemôžeme odpísať jeho tímového kolegu a druhého v poradí Oscara Piastriho ani tretieho Maxa Verstappena na Red Bulle. V tejto chvíli sa zdá, že práve títo traja muži zvedú v Imole súboj o pole position. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že najrýchlejší muž tretieho tréningu Lando Norris mal na štvrtého Kimiho Antonelliho náskok pol sekundy.
Mercedes by sme neradi odpisovali. Je pravda, že čierno-strieborné monoposty mali od počiatku veľmi nenápadný tréning. Zvnútra tímu sa pred tretím tréningom ozývala tichá sebadôvera, ale v jeho priebehu dal George Russell najavo, že piatkové nastavenie bolo lepšie.
Bohužiaľ, domáci favorit Ferrari nie je celkovým favoritom. Piloti Scuderie sa v treťom tréningu pohybovali v šedom priemere a väčšiu pozornosť pútali jazdci stredu poľa, s ktorými Ferrari zvádzalo vyrovnané boje. Charles Leclerc skončil piaty len o stotinky za Antonellim a pred Carlosom Sainzom a Isackom Hadjarom.
Kvalifikácia začína o 16:00.

3. tréning - VC Emilia Romagna 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:14,897 | 19 | ||
2. | McLaren | 1:14,997 | +0,100 | 19 | |
3. | Red Bull | 1:15,078 | +0,181 | 17 | |
4. | Mercedes | 1:15,399 | +0,502 | 15 | |
5. | Ferrari | 1:15,451 | +0,554 | 26 | |
6. | Williams | 1:15,457 | +0,560 | 21 | |
7. | Racing Bulls | 1:15,508 | +0,611 | 20 | |
8. | Mercedes | 1:15,662 | +0,765 | 14 | |
9. | Williams | 1:15,732 | +0,835 | 20 | |
10. | Ferrari | 1:15,787 | +0,890 | 25 | |
11. | Aston Martin | 1:15,819 | +0,922 | 18 | |
12. | Haas | 1:15,944 | +1,047 | 14 | |
13. | Aston Martin | 1:15,975 | +1,078 | 22 | |
14. | Racing Bulls | 1:15,977 | +1,080 | 21 | |
15. | Alpine | 1:15,990 | +1,093 | 14 | |
16. | Stake | 1:16,046 | +1,149 | 17 | |
17. | Red Bull | 1:16,110 | +1,213 | 14 | |
18. | Alpine | 1:16,210 | +1,313 | 14 | |
19. | Stake | 1:16,238 | +1,341 | 16 | |
20. | Haas | 1:16,387 | +1,490 | 15 |
- Značky
- VC Emilia Romagna 2025