McLareny sa v druhom tréningu vzdialili konkurencii, hoci ešte neukázali všetko

McLaren pokračuje v tom, čo v prvom tréningu načal. Aj popoludňajšiu časť programu v Imole ovládli obaja jeho jazdci, a to dokonca v rovnakom poradí. Konkurencia by sa mala mať na pozore, pretože oba papájové monoposty mohli byť ešte rýchlejšie.
Najlepší čas druhého tréningu zajazdil Oscar Piastri napriek tomu, že v treťom sektore svojho kola sa dostal do hustej premávky. Stačilo by, aby sa v poslednej tretine trate vyrovnal Landovi Norrisovi a získal by ďalších 0,242 sekundy. Ak by sa mu to podarilo, na čele by mal pred najbližším prenasledovateľom z radov konkurencie náskok priepastných 0,514 sekundy, čo by bola na takom krátkom okruhu obrovská prevaha.
Lando Norris mal takisto istú rezervu. Opäť totiž zajazdil svoj najlepší čas (1:15,318) až v druhom ostrom kole, keď už pneumatiky neboli v najlepšej forme. To isté sa mu stalo v prvom tréningu. V kvalifikácii si Norris bude musieť dať pozor na to, aby sa nedopustil zbytočných chýb, neocitol sa v premávke a nepotreboval žiadne reparáty.
Tretiu priečku si trochu prekvapivo vyjazdil Pierre Gasly so stratou 276 tisícin sekundy. Až za predstaviteľom Alpinu sa zoradili jazdci zo zvyšných top tímov.
George Russell dnes stavil na mierne odlišný program v porovnaní s ostatnými, keď svoju kvalifikačnú simuláciu odštartoval o približne desať minút skôr ako ostatní — na trati bol celkom sám, takže ho nezdržala premávka, ale na druhej strane povrch mu neponúkol toľko gripu.
Problémy Maxa Verstappena s vyvážením auta pokračovali aj v druhom tréningu. Jedno zo svojich ostrých kôl dnes ukončil predčasne s poznámkou, že na prednej náprave nemá žiaden grip. Keď sa ho inžinier spýtal, či by chcel ešte jeden pokus na mäkkej zmesi, odpovedal rezolútnym “nie”.
Oba monoposty Ferrari dnes trápili problémy s brzdami. Leclerc mal ťažkosti dobrzdiť, keď mal zapnutý režim na zohrievanie bŕzd, Lewis Hamilton sa zas trápil prakticky celý deň. Mechanici dokonca menili niektoré komponenty na jeho monoposte, no nevedno, do akej miery to pomohlo. Leclerc nakoniec skončil šiesty a Hamilton sa nedostal do prvej desiatky.
Siedme miesto patrí Isackovi Hadjarovi. Racing Bulls má podľa analýzy z priameho prenosu druhý najlepší monopost v stredne rýchlych zákrutách po McLarene a jazdil aj konkurencieschopné časy na kolo, no škvrnou na piatkových výsledkoch bude Hadjarova nehoda.
Francúzsky pretekár sedem minút pred koncom tréningu stratil kontrolu nad zadnou časťou svojho auta a za štvrtou zákrutou trafil bariéru. Odtiaľ sa ešte dokázal dostať, no aby nikomu nevošiel do cesty, tesne pred vstupom na trať musel zastaviť. Na jeho smolu zadné kolesá zostali na štrku — keď pridal plyn, auto sa zahrabalo a vyslobodiť ho museli maršali pod červenou vlajkou.
Júki Cunoda tentoraz stratil na kolegu menej ako jednu desatinku sekundy a obsadil ôsme miesto pred dvojicou Williamsov. Monoposty z Grove boli mimoriadne silné najmä v úvode tréningu na stredne tvrdých pneumatikách, keď okupovali druhú a tretiu priečku.
Víkend v Imole bude pokračovať v sobotu tretím tréningom a kvalifikáciou.

2. tréning - VC Emilia Romagna 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:15,293 | 28 | ||
2. | McLaren | 1:15,318 | +0,025 | 25 | |
3. | Alpine | 1:15,569 | +0,276 | 29 | |
4. | Mercedes | 1:15,693 | +0,400 | 23 | |
5. | Red Bull | 1:15,735 | +0,442 | 26 | |
6. | Ferrari | 1:15,768 | +0,475 | 28 | |
7. | Racing Bulls | 1:15,792 | +0,499 | 22 | |
8. | Red Bull | 1:15,827 | +0,534 | 29 | |
9. | Williams | 1:15,916 | +0,623 | 29 | |
10. | Williams | 1:15,934 | +0,641 | 29 | |
11. | Ferrari | 1:15,943 | +0,650 | 26 | |
12. | Haas | 1:16,009 | +0,716 | 26 | |
13. | Alpine | 1:16,044 | +0,751 | 29 | |
14. | Aston Martin | 1:16,220 | +0,927 | 21 | |
15. | Racing Bulls | 1:16,255 | +0,962 | 22 | |
16. | Stake | 1:16,339 | +1,046 | 27 | |
17. | Aston Martin | 1:16,341 | +1,048 | 23 | |
18. | Mercedes | 1:16,406 | +1,113 | 27 | |
19. | Stake | 1:16,419 | +1,126 | 26 | |
20. | Haas | 1:16,420 | +1,127 | 24 |
- Značky
- VC Emilia Romagna 2025