V prvom tréningu sa na čelo dostali McLareny, štyri tímy sa zmestili do jednej desatiny

Štart európskej časti kalendára sa aj tento rok vyznačuje mnohými vylepšeniami na monopostoch. Ich plný potenciál sme ešte nevideli, ale výsledky prvého tréningu vyzerajú sľubne. Až štyri tímy sa zmestili do jednej desatiny sekundy.
Na čelo sa aj tentoraz dostala dvojica McLarenov. Oscar Piastri bol rýchlejší z dvojice, keď zajazdil čas 1:16,545 na nových pneumatikách C6, ktoré Pirelli predstavilo vôbec prvýkrát v tejto sezóne.
Lando Norris nabral na kolegu manko 32 tisícin sekundy, no treba podotknúť, že vo svojom prvom kole zrejme spravil chybu a napokon ho prerušil. To znamená, že svoj najlepší čas zajazdil už na použitých pneumatikách. Norris teda má isté rezervy v rukáve.
Len 0,052 sekundy stratil tretí Carlos Sainz. Williams a Sauber sú jediné tímy, ktoré si do Imoly nepriviezli nové komponenty, no napriek tomu Španiel v úvode tréningu zbieral aerodynamické dáta. Inžinieri sa neustále snažia porovnávať údaje z okruhu s veterným tunelom a simuláciami.
Veľmi blízko za prvou trojkou skončil George Russell z Mercedesu. Nemecký tím takisto môže pomýšľať na to, že prehovorí do boja o pole position, ak sa dokáže udržať na tejto úrovni. Russell stratil len 54 tisícin sekundy.
Posledným jazdcom s menšou ako desatinovou stratou je Lewis Hamilton. Sedemnásobný šampión nemá za sebou celkom hladký prvý tréning, keďže sme ho videli aj na trávniku, no prebiehal lepšie než v prípade jeho kolegu.
Celkovo dvanásty Leclerc sa sťažoval na to, že ho pri jazde ťahala prilba a niekoľko minút tento problém riešil s tímom, kým našli správnu veľkosť ochranného štítu, ktorý bol nasadený na prednú časť kokpitu. Bez neho si Monačan na konci cieľovej rovinky dokonca musel rukou pridržiavať prilbu na hlave.
Šieste miesto patrí Pierrovi Gaslymu, ktorý má v Imole nového tímového kolegu. Franco Colapinto si uvedomuje, že dostať sa do rytmu mu bude chvíľu trvať. Avizoval preto, že bude trpezlivo postupovať krok po kroku.
Siedmy Max Verstappen uprostred tréningu zamieril do garáže na zmenu nastavení predného zavesenia, ale dnes ho trápila predovšetkým zadná náprava. Holanďan mal podľa svojich slov pocit, že všade “driftuje”, čo sme napokon mohli vidieť aj v priamom prenose. Takisto sme videli, ako po jednom pretáčavom šmyku od frustrácie tresol po volante.
V prvej desiatke skončili ešte Alex Albon, Nico Hülkenberg a medzi nimi Gabriel Bortoleto, ktorý tri minúty pred koncom narušil inak celkom pokojný priebeh prvého tréningu. Brazílsky pretekár stratil kontrolu nad zadnou časťou auta v zákrute Rivazza a vrazil do bariéry. Našťastie sa mu nič nestalo, ale minimálne predné krídlo bude potrebovať vymeniť.
— f1mediaacc (@f1mediaacc) May 16, 2025

1. tréning - VC Emilia Romagna 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:16,545 | 23 | ||
2. | McLaren | 1:16,577 | +0,032 | 23 | |
3. | Williams | 1:16,597 | +0,052 | 19 | |
4. | Mercedes | 1:16,599 | +0,054 | 26 | |
5. | Ferrari | 1:16,641 | +0,096 | 22 | |
6. | Alpine | 1:16,696 | +0,151 | 21 | |
7. | Red Bull | 1:16,905 | +0,360 | 15 | |
8. | Williams | 1:16,922 | +0,377 | 21 | |
9. | Stake | 1:16,925 | +0,380 | 23 | |
10. | Stake | 1:16,998 | +0,453 | 23 | |
11. | Aston Martin | 1:17,032 | +0,487 | 23 | |
12. | Ferrari | 1:17,077 | +0,532 | 23 | |
13. | Mercedes | 1:17,094 | +0,549 | 23 | |
14. | Aston Martin | 1:17,121 | +0,576 | 22 | |
15. | Racing Bulls | 1:17,286 | +0,741 | 22 | |
16. | Red Bull | 1:17,356 | +0,811 | 18 | |
17. | Alpine | 1:17,373 | +0,828 | 21 | |
18. | Haas | 1:17,446 | +0,901 | 20 | |
19. | Racing Bulls | 1:17,641 | +1,096 | 19 | |
20. | Haas | 1:17,662 | +1,117 | 20 |