Norris sa musel skloniť pred Hamiltonom. Pripravil nás o pódium, pripúšťa Stella


V niektorých momentoch nedeľnej veľkej ceny sa fanúšikovia Landa Norrisa museli chytať za hlavu. Najmä však pri súboji s Lewisom Hamiltonom, ktorý pripravil menej skúsenému jazdcovi hneď dve lekcie z efektivity. Na Norrisa sa však nové informácie lepili len pomaly a podľa Andreu Stellu ho to stálo pódium.
Pre Norrisa bolo dôležité čo najskôr sa dostať do čistého vzduchu. Za inými autami si prehrieval pneumatiky, čo nevyhovovalo jeho stratégii. McLaren chcel natiahnuť prvý stint a vyčkať na safety car, a keby neprišiel, v závere by aspoň zužitkoval čerstvejšie stredne tvrdé pneumatiky. McLaren mal však ešte inú motiváciu.
“Krátka verzia je, že Lando sa skvele vrátil do hry,” hodnotil nedeľné preteky Andrea Stella. “Viedli sme dlhé debaty o tom, s ktorými gumami by sme mali odštartovať. Rozhodli sme sa pred tvrdú zmes v nádeji, že aspoň na krátky časový úsek budeme môcť využiť rýchlosť auta.”
Podarilo sa to, keď sa Norris dostal do čela pretekov a jazdil na voľnej trati. “V piatok sme videli, že Lando bol najrýchlejším pilotom v dlhých jazdách a v pretekových simuláciách. Chceli sme vytvoriť podmienky, aby to vedel využiť. Bolo to dobré rozhodnutie od Landa a chlapcov zo strategického oddelenia. Všetko sa to odohralo takmer rovnako, ako sme mali v simuláciách.”
Aby jeho stíhacia jazda bola dokonalá, potreboval by čo najskôr predbehnúť Lewisa Hamiltona. Veľmi sa však pri tom neblysol svojím strategickým uvažovaním. Už v 13. kole pretekov predbehol Hamiltona pred brzdením do poslednej zákruty, čo však znamenalo, že pilot Ferrari mal na nasledujúcej rovinke DRS a poľahky sa vrátil späť do čela. To by ešte nebol problém, keby sa presne to isté nezopakovalo aj v nasledujúcom kole. Až následne Norrisovi svitlo; aj vďaka radám jeho inžiniera.
“Aby sme skončili na pódiu, potrebovali by sme nestratiť toľko času s Hamiltonom,” pripustil Stella. “Samozrejme, Hamilton je Lewis Hamilton. On veľmi dobre vie, ako má pretekať, a v dvoch kolách sa dokázal dostať späť pred Landa. Myslím si, že toto nás stálo cenný čas a v konečnom dôsledku znamenalo, že sme sa nemohli pokúsiť o predbiehací manéver na Leclerca.”
Hamilton tak nepriamo pomohol svojmu tímovému kolegovi dostať sa na pódium, ale to nebol jediný faktor, ktorý hral v prospech monackého jazdca. “Leclerc a Ferrari boli veľmi rýchli. Gratulujem Ferrari k zisku prvého pódia.”
“Veľmi si ho zaslúžili tým, aké mali pretekové tempo, najmä na konci prvého stintu. Bolo to ohromujúce. Nemysleli sme si, že stredné pneumatiky by sa mohli takto správať,” pokračoval šéf britskej stajne. “Na druhej strane nám tým dodali sebavedomie, že Lando bude na konci stintu silný, a skutočne bol silný. Degradácia nebola vysoká a umožnila mu predbehnúť Russella.”
“V konečnom dôsledku však čas stratený pri Hamiltonovi a Leclercovo veľmi dobré tempo znamenalo, že sme nezachránili pódium. Získali sme však dôležité body do šampionátu a myslím si, že to bolo dôležité aj pre Landovu morálku. Ukázal, že jeho pretekové zručnosti sú absolútne brilantné. Tak ako povedal v dojazdovom kole, potrebujeme len doladiť soboty a dobre sa zabavíme,” dodal.