Red Bullu nepomáha veterný tunel: Naše nástroje neodrážajú realitu na trati, hovorí Horner

Red Bull neurobil za posledných dvanásť mesiacov takmer žiadny pokrok. Za toto obdobie si prešiel dôležitými zmenami nielen monopost, ale celý tím. Kľúčoví ľudia odchádzali, problémy s druhým pilotom pretrvávali a auto stagnovalo. V takom prípade sa inžinieri obracajú na svoje nástroje, ale to podľa šéfa stajne Christiana Hornera nefunguje.
O simulátore a veternom tuneli Red Bullu sa toho v posledných rokoch popísalo viac ako dosť. O prvom menovanom sa hovorilo v súvislosti s prípravou a výchovou druhého pilota stajne, keďže od odchodu Daniela Ricciarda sa v druhom kokpite trápil jeden nádejný pretekár za druhým; o druhom menovanom sa hovorilo od vlani, keď nasadzované vylepšenia akosi prestávali fungovať.
Mnohí to spájajú s odchodom Adriana Neweyho, ale faktom je, že nástup tejto generácie monopostov si vyžiadal hromadné rekonštrukcie veterných tunelov. Napríklad Ferrari v tom svojom vymenilo podušku a Aston Martin sa dostal do nepriamej prestrelky s Mercedesom, keďže ich veterný tunel nebol vyhovujúci pre súčasnú generáciu predpisov. Stajňa zo Silverstone teraz otvorila vlastný tunel – hovorilo sa, že ho bude využívať aj Red Bull – a nový pred nedávnom dokončil aj McLaren.
Aj keď sa veľa hovorí o Neweym, šéf Red Bullu Christian Horner teraz opäť pripomenul problém s veterným tunelom. „Myslím si, že našim problémom rozumieme, ale riešenia, ktoré prinášajú naše nástroje, nekorelujú s tým, čo vidíme na trati. To musíme vyriešiť. Prečo naše nástroje neukazujú to, čo vidíme na trati? Keď dôjde k takémuto nesúladu, musíte ho odstrániť,“ vyhlásil Angličan.
„Máme kvalitný technický tím, ktorý za tie roky vytvoril niekoľko úžasných áut. Som presvedčený, že tomu prídu na koreň. V tejto chvíli však platí, že naše nástroje neodrážajú realitu na trati. Je to niečo podobné, ako keby ste mali dvoje hodinky a každé ukazovali iný čas,“ vysvetlil Horner.
Podľa posledných informácií tím naďalej využíva veterný tunel v Bedforde, ktorý je najstarší v celej F1. Aj keď bol za tie roky niekoľkokrát rekonštruovaný, faktom zostáva, že vznikol krátko po druhej svetovej vojne na opustenom letisku ako výskumné stredisko RAF. „Veterný tunel nás zaviedol smerom, ktorý nezodpovedá tomu, čo vidíme na trati. To vedie k nesúladu medzi tým, čo vám hovoria nástroje a dáta na trati,“ vysvetlil šéf Red Bullu.
Aj keď tím nemá čas nazvyš, práve začiatok sezóny a pozbierané dáta mu pomôžu podľa Hornera z krízy. „Práve dáta z okruhu vedú k riešeniam. Musíte pochopiť, kde sú slabiny vášho monopostu. Sme na konci aktuálneho cyklu pravidiel, keď dosahujete len drobné zisky,“ dodal Angličan.
- Značky
- Christian Horner
- Red Bull