Antonellimu vŕta hlavou trojzastávková stratégia: Cítil som, že môžem zostať na trati

Kimi Antonelli prvýkrát odchádza zo súťažného víkendu bez majstrovského bodu. Desiate miesto mu ušlo veľmi tesne. Po výjazde safety caru si poradil s tromi jazdcami, ale už nie s Olliem Bearmanom. Mladý Talian však cíti, že nedeľa nemusela byť taká komplikovaná.
George Russell na pódiu, Kimi Antonelli na jedenástej priečke. Mercedes to zrejme mohol zmanažovať aj lepšie a ešte viac si upevniť druhú priečku v konštruktérskom šampionáte, no to by musel Antonelli predviesť heroický posledný stint.
Najskôr Kimimu Antonellimu pokazil deň Red Bull, ktorý poslal Maxa Verstappena do boxov ako prvého a získal jednu pozíciu k dobru. “Bol som trochu zmätený, pretože prvýkrát sa im na mňa podaril undercut, ale to bolo v poriadku. Očakával som to.”
Tuhšie sa škrabal po hlave, keď vyrazil na trať safety car a on musel zastaviť celkovo už tretíkrát — opäť na softy. “Po mediumkách sme obuli mäkkú zmes. Odjazdili sme dve kolá a potom vyšiel na trať safety car. Cítil som, že by som mohol zostať na trati.”
Také rozhodnutie prijal Red Bull, no na boxovom múriku si svojou stratégiou boli istejší; Verstappen mal totiž obuté mediumky. Antonelli by musel zvládnuť 30 kôl na softoch. “Počas výjazdu bezpečnostného vozidla by pneumatiky aj tak vychladli a na čerstvom vzduchu by to bol celkom iný príbeh.”
Namiesto toho na konci bojoval o pozície. “Musíme to s tímom preskúmať. Z mojej strany môžem povedať, že som k tomu mohol pristúpiť azda o čosi umnejšie, keď som po zastávke tak tlačil, a mohol som tie pneumatiky trochu viac šetriť.”
Antonelli si napriek všetkému odnáša z Bahrajnu pozitíva. “Naše tempo sa zlepšuje, najmä v kvalifikácii. Aj jazda na trati je oveľa lepšia. Pri predbiehaní a pri jazde v blízkosti iných monopostov sa cítim čoraz komfortnejšie, čo je rozhodne pozitívne. V Džidde sa pokúsim o ešte lepšiu kvalifikáciu a následne odjazdiť dobré preteky.”