logo F1online.skF1online.sk

V Red Bulle zavládli veľké obavy z odchodu Verstappena, priznal Marko

Helmut Marko a Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 09:03

Veľká cena Bahrajnu sa môže ukázať ako zlomový okamih v histórii tímu Red Bull. Za posledný rok sme neraz mali pocit, že táboru Maxa Verstappena dochádza trpezlivosť. Už vtedy zaznievali hlasy, že kamarátstvo bude pokračovať len v prípade, že tím bude naďalej vyhrávať. Zlatá éra stajne z Milton Keynes však skončila a teraz to vyzerá, že Verstappenovci začínajú meniť kurz.

V Japonsku to bola hviezdna chvíľa štvornásobného majstra sveta. Ten dal tímu na chvíľu nádej, že to s ich majstrovskými ambíciami nie je také márne. Neprešiel však ani týždeň a situácia sa dokonale obrátila.

Po pretekoch zaplavili sociálne siete informácie o tom, že Raymond Vermeulen, manažér Maxa Verstappena, vletel do garáže a poriadne naložil Helmutovi Markovi. Následne prišla správa o veľmi hĺbkovej porade najvyšších mužov Red Bullu – Hornera, Wachého, Monaghana a Marka – a bolo jasné, že nastala najvyššia úroveň pohotovosti.

Rakúšan po pretekoch čelil veľkému záujmu médií, ktorý si obvykle užíva, ale v tomto prípade to asi nebolo nič príjemné. Aj keď jeden by si pomyslel, že v skutočnosti možno hovoril ústami Maxa Verstappena, ktorého v Saudskej Arábii istotne čaká záplava otázok na jeho ďalšiu budúcnosť.

„Je jasné, že sa musíme zlepšiť,“ skonštatoval po pretekoch Helmut Marko pre nemeckú Sky. „Nehovorím o zisku lepších bodov, ale o lepších časoch na kolo. Žiaľ, s takýmto výkonom nemôžeme pomýšľať na boj o titul.“

Red Bull mal v Bahrajne opäť problémy s vyvážením, čo je za posledných niekoľko mesiacov už trochu obohratá platňa. Monopostu chýbala priľnavosť, najmä na tvrdých pneumatikách, v kvalifikácii mal problém s brzdami, podľa Verstappena sa prehrieval a posledným klincom do rakvy jedného z najhorších dní tímu za posledný rok boli problémy v boxoch.

Marko následne odpovedal na otázky ohľadne budúcnosti svojho pilota v Red Bulle. Ten možno má podpísanú zmluvu až do roku 2028, ale tá bude podľa Rakúšana bezcenným zdrapom papiera, ak tím nezlepší svoju výkonnosť. Obava, že Verstappen zvažuje svoju budúcnosť v Red Bulle, je podľa Markových slov „veľká“.

Na otázku, aké veľké má tím obavy z možného Maxovho odchodu, Helmut odpovedal: „Sú veľmi veľké,“ vyhlásil.

„V blízkej budúcnosti musíme dosiahnuť zlepšenie a dať mu auto, s ktorým môže vyhrať. Nemôže to byť len zhodou okolností ako v Brazílii, kde pršalo, alebo v Japonsku, kde zajazdil fantastické kolo v kvalifikácii,“ dodal Marko.

To znie ako pomerne jednoznačné stanovisko, ale v tejto chvíli máme všetky dôvody pochybovať, že sa to podarí. Iste, Suzuka bola výborná, ale krivka výkonnosti Red Bullu dlhodobo klesá a tento trend sa nie a nie zastaviť. V Saudskej Arábii vraj tím nasadí vylepšenia a súdiac podľa aktuálnej situácie si trúfame povedať, že zlepšenie výkonnosti musí prekonať očakávania inžinierov.

„Prežívame ťažké obdobie, ale inžinieri si musia sadnúť, otvorene pomenovať problémy a potom sa spoločne pokúsime dostať z tejto krízy. Nie sú to len jedny preteky. Trvá to už nejaký čas a zdá sa, že z nejakého dôvodu sa točíme v bludnom kruhu,“ odkázal Marko.

Súvisiace články

Diskusia