Bol by Lawson rýchlejší v monoposte Racing Bulls? Podľa Verstappena áno

Prvej jazdeckej výmeny sa môžeme dočkať už po druhých pretekoch sezóny. Médiá v súčasnosti čakajú na výsledok kľúčového zasadnutia vedenia Red Bullu v Milton Keynes, kde sa má tento týždeň uskutočniť porada o ďalšom postupe ohľadne zlepšenia celkovej výkonnosti tímu. Aj keď to nikto nenazval diskusiou o ďalšom osude Liama Lawsona, zástupcovia médií očakávajú, že práve tento týždeň sa rozhodne o budúcnosti novozélandského pretekára.
Ten si minulý víkend neoddýchol ani pred mikrofónmi médií, keď musel vysvetľovať svoje katastrofické výsledky. Osemnáste, dvadsiate a dvadsiate miesto v úvodných troch kvalifikáciách sezóny vám neprinesú dvakrát príjemné otázky. Lawson musel už v piatok odpovedať na nepríjemnú otázku, či Red Bull urobil chybu, keď si nevybral Júkiho Cunodu.
Japonský pretekár zas nadšene odpovedal na možnosť, či by sa mohol stať pilotom Red Bullu. „Jasné, stopercentne! Ich auto je rýchlejšie,“ zvolal Júki, ktorý odpovedal s dávkou irónie a vtipu, ale PR manažéra svojho tímu vyľakal natoľko, že ten radšej vstúpil do konverzácie a svojho pilota usmernil.
To viedlo k zaujímavej diskusii. Už vieme, že v monoposte Red Bullu na Verstappena v podstate nikto nemá, ale kto zo súčasných kandidátov na miesto v hlavnom tíme by bol najrýchlejší v kokpite sesterského Racing Bulls? „Ak sa pozriete na rozdiely medzi jazdeckými dvojicami v ostatných tímoch, tak je jasné, že všetci sú bližšie pri sebe. Ukazuje to, že naše auto je extrémne náročné,“ vyhlásil Verstappen pre holandský De Telegraaf.
„Myslím si, že keby ste Liama posadili do kokpitu Racing Bulls, tak by bol rýchlejší – naozaj si to myslím. To auto je ľahšie zvládnuteľné než naše. Všimol som si to aj počas rozhovoru s Liamom. Nemyslím si, že vlani boli rozdiely medzi ním a Júkim také veľké. Keby boli, tím by ho neposadil do Red Bullu,“ vyhlásil Max.
Holandský pretekár vyslovil objektívny fakt. Asi nikto v súčasnosti nebude tvrdiť opak. Problém je, že ľudia ako Lawson alebo Christian Horner to nemôžu priznať. Prvý menovaný by tým nepomohol svojej kariére, druhý zas svojmu tímu. Maxovi to však nijako neublíži.
„Áno, monopost VCARB-u je jednoduchší na zvládnutie, ale ja musím jazdiť rýchlejšie s týmto autom. Red Bull je rozhodne náročný na zvládnutie,“ priznal Lawson.
„Tento víkend bol pravdepodobne ešte náročnejší než v Melbourne. Vyskúšali sme nastavenie, ktoré nefungovalo. Samozrejme, čím viac jazdíme a čím viac skúšame, tým viac sa naučíme. Bohužiaľ, nešli sme správnym smerom,“ dodal Liam.
Do diskusie sa zapojil aj šéf Red Bullu Christian Horner. Ten, samozrejme, nemôže povedať, že monopost jeho tímu je pomalší, ale asi nikto z nás by nebol proti hypotetickému experimentu, pri ktorom by Red Bull posadil Verstappena do VCARB-u. Určite sa toho nikdy nedočkáme, rovnako ako by sme sa z úst Hornera nikdy nedočkali priznania, že Racing Bulls je rýchlejší než Red Bull.
„Myslím si, že monopost Racing Bulls je celkovo stabilnejší, rovnako tak je stabilnejší v nájazde do zákrut. Zrejme je prirodzene nedotáčavejší a tým pádom sa mu dá ľahšie prispôsobiť. V dlhých stintoch však môžete jasne vidieť výkonnostné rozdiely medzi oboma autami. S nedotáčavým autom sa vždy o niečo ľahšie dostanete na hranu,“ skonštatoval Horner.