Lewis Hamilton profesorským štýlom ovládol šprint v Šanghaji

Lewis Hamilton opäť ukázal svoje superschopnosti. V čínskom šprinte bolo témou drobenie predných pneumatík. Kto tento fenomén dokázal zvládnuť najlepšie, ten mal najlepšiu šancu na úspech. Po vyrovnanej prvej polovici pretekov sa sedemnásobný majster sveta v druhej polovici odrhol a cieľom prešiel s veľkým náskokom siedmich sekúnd na druhého Oscara Piastriho a desiatich sekúnd na tretieho Maxa Verstappena.
Hamiltonovi výborne vyšiel štart, keď odrazil útoky Verstappena. Útočne naladený bol Leclerc, ktorý v úvode zviedol prudký súboj s Oscarom Piastrim, ale ani tu sa poradie nemenilo. Naopak, vôbec to nevyšlo Landovi Norrisovi, ktorý sa snažil útočiť, ale v šiestej zákrute vyšiel kolesami na trávu a spadol na deviatu priečku.
Výborne odštartoval Júki Cunoda, ktorý sa do konca prvého kola posunul na šieste miesto. Leclerc na konci prvého kola stratil štvrtú priečku, keď ho v predposlednej zákrute prekonal Russell.
Hamilton odviedol v úvode veľmi dobrú prácu a udržal Verstappena s Piastrim mimo svojho DRS. Holanďan sa však držal na dosah ruky. Na začiatku 5. kola bol rozdiel medzi nimi rovná sekunda. Čo sa však nepodarilo Verstappenovi, to dokázal Piastri. Austrálčan sa v 6. kole dostal do DRS dosahu za Red Bullom a zdalo sa, že povestný manažment pneumatík McLarenu sa dostáva do hry.
V 7. kole mali DRS za Hamiltonom obaja prenasledovatelia – Verstappen aj Piastri. Všetko záviselo od práce s ľavou prednou pneumatikou a Lewis sa v tomto čase sťažoval, že tá jeho sa drobí. Karta sa však obrátila v 10. kole. Šprint sa ako presýpacie hodiny prelieval z jednej strany na druhú a v tomto prípade to bol Piastri, kto mal DRS za Verstappenom.
V 12. kole povolal Williams trápiaceho sa Carlosa Sainza do boxov. Španielsky pretekár pokračoval v piatkovom trápení, v šprinte sa prepadal poradím, a po prezutí spadol na poslednú priečku.
V 13. kole hlásil zúfalý Lando Norris, že ide naplno, ale nemá v rukách nič viac. V tom čase sa nachádzal na deviatom mieste s vydrobenými pneumatikami a stratou troch sekúnd na Strolla. Presne v tom čase sa Piastri nalepil na Verstappena a zahájil prvú ofenzívnu vlnu. Na konci 14. kola sa Max, ktorý hlásil, že „obe jeho predné pneumatiky sú po smrti“, dokázal ubrániť.
Oscar sa na konci 15. kola už nemýlil a prevzal druhé miesto. V tejto chvíli mal 4 kolá, aby dotiahol a predbehol Hamiltona, ktorý sa v tom čase nachádzal 2,5 sekundy pred ním. Lewis však v 16. kole ešte navýšil svoje vedenie a zdalo sa, že pevným krokom smeruje za víťazstvom.
Dve kolá pred koncom boli červené monoposty najrýchlejšie na trati. Hamilton po desatinách navyšoval náskok na Piastriho s Verstappenom a jediný, kto sa mu vyrovnal s časmi, bol Charles Leclerc. Ten sa v závere dotiahol na Russella, ale jeho Ferrari vraj bolo absolútne príšerné v tiahlej 13. zákrute, ktorá vedie na najdlhšiu rovinku. Charles si tak nedokázal vziať späť štvrté miesto, ktoré stratil na štarte.
Víťazom čínskeho šprintu sa tak stal Lewis Hamilton, ktorý podal fantastický výkon, vynikajúco sa postaral o svoje pneumatiky a šprint na 19 kôl vyhral s krásnym náskokom takmer 7 sekúnd pred druhým Piastrim a takmer 10 sekúnd pred tretím Verstappenom.
Štvrté miesto napokon uhájil Russell pred dotierajúcim Leclercom, ktorý bude povzbudený dobrým výkonom svojho Ferrari. Šieste miesto obsadil opäť vynikajúci Júki Cunoda, ktorý uhájil siedmu priečku pred Kimim Antonellim na mocnom Mercedese. Ôsme miesto napokon ukoristil Lando Norris, ktorý v samom závere vzkriesil svoj McLaren a vybojoval aspoň bod.
Za nami je teda prvý šprint sezóny, ktorý vleje veľkú nádej do žíl všetkých tifosi. Kvalifikácia štartuje o 8:00 nášho času.

Šprint - VC Číny 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | - | 19 | 1. | 8 | |
2. | McLaren | +6,889 | 19 | 3. | 7 | |
3. | Red Bull | +9,804 | 19 | 2. | 6 | |
4. | Mercedes | +11,592 | 19 | 4. | 5 | |
5. | Ferrari | +12,190 | 19 | 5. | 4 | |
6. | Racing Bulls | +22,288 | 19 | 6. | 3 | |
7. | Mercedes | +23,038 | 19 | 7. | 2 | |
8. | McLaren | +23,471 | 19 | 9. | 1 | |
9. | Aston Martin | +24,916 | 19 | 8. | ||
10. | Aston Martin | +38,218 | 19 | 10. | ||
11. | Williams | +39,292 | 19 | 11. | ||
12. | Alpine | +39,649 | 19 | 14. | ||
13. | Racing Bulls | +42,400 | 19 | 16. | ||
14. | Red Bull | +44,904 | 19 | 19. | ||
15. | Haas | +45,649 | 19 | 12. | ||
16. | Haas | +46,182 | 19 | 17. | ||
17. | Williams | +51,376 | 19 | 13. | ||
18. | Stake | +53,940 | 19 | 15. | ||
19. | Stake | +56,682 | 19 | P. | ||
20. | Alpine | +60,212 | 19 | 18. |
- Značky
- VC Číny 2025