To bude tou vodou: Leclercovu diskvalifikáciu nespôsobili len pneumatiky

V Austrálii sa na tom fanúšikovia zabávali, v Číne ich však smiech prešiel. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur prezradil, že problémy Charlesa Leclerca s nápojom mohli prispieť k tomu, že Monačan bol diskvalifikovaný z posledného súťažného víkendu.
Charles Leclerc sa už počas pretekov v Austrálii sťažoval na to, že mu nefunguje nápoj. Celú sedačku mal vraj pod vodou, na čo jeho inžinier duchaplne zareagoval vyhlásením, že “to bude tou vodou”. Tou vodou bola napokon sčasti spôsobená aj jeho diskvalifikácia z Číny.
Charles: „Máme niekde nejaký únik?“
Inžinier: „Únik čoho?“
Charles: „Moja sedačka je plná vody. Myslím tým, že je ozaj plná vody!“
Inžinier: „Tak to musí byť voda.“
Charles: „Pridajte to do zbierky múdrostí!“
Dodávka nápoja nie je pre tímy životne dôležitá, a tak medzi pretekmi v Austrálii a Číne sa zrejme mechanikom nepodarilo odstrániť predmetný únik. Šéf Ferrari však v rozhovore pre noviny L’Équipe prezradil, že keď táto voda vytiekla z auta, monopost bol odrazu o nejaký kilogram ľahší a nesplnil minimálny hmotnostný limit 800 kg — technici namerali len 799,4 kg.
“Opotrebovanie [gúm] Charlesa Leclerca z nedele je niečo podobné tomu, čo sa stalo Russellovi vlani v Belgicku. Pneumatiky sú však len jednou časťou tohto vysvetlenia,” priznal šéf talianskej stajne Frédéric Vasseur.
Podľa Pirelli môže každá pneumatika v priebehu veľkej ceny stratiť až jeden kilogram hmotnosti. To by však nemal byť problém — viaceré tímy odjazdili nedeľnú veľkú cenu na jeden pitstop a s hmotnosťou nemali problém. Inžinieri mali s týmto úbytkom počítať a zrejme aj počítali.
Zabudli však na Leclercov nápoj. “Prišli sme o liter vody, keď vytiekol Charlesov nápoj. Ak sa dostanete pod hmotnostný limit, vždy je to pričinením drobných faktorov,” podotkol 56-ročný Francúz.
Bude si Ferrari od VC Japonska nechávať väčšiu rezervu? Zrejme nie, ale určite si pred pretekmi dá väčší pozor na svoje výpočty. “Cieľom hry vo Formule 1 je dostať sa so všetkými parametrami na limit, vo všetkom. Získať každý gram na hmotnosti, dostať sa na poslednú desatinku milimetra pri opotrebovaní dosky podlahy, vyťažiť každý milimeter pri flexibilite aerodynamických komponentov…”