Radšej havarovať a ísť naplno, ako sa voziť a skončiť posledný, odkázal Bortoleto


Po vynikajúcej kvalifikácii, v ktorej Gabriel Bortoleto poslal pozdrav Helmutovi Markovi, nasledovala už nie taká úspešná nedeľa. Na vode sa prejavil nedostatok skúseností pilota Sauberu, ktorý však konštatuje, že radšej havaruje v pretekoch, v ktorých podá maximálny možný výkon, ako keby sa mal len voziť s cieľom nespraviť si hanbu.
Okruh sa v nedeľu premenil na klzisko. Platilo to najmä o bielych čiarach, ale aj o tých pretretých čiernou protišmykovou farbou. Ako však vysvetlil Alex Albon, aj na tomto protišmykovom nátere sa monoposty kĺžu, čo sme videli v prípade viacerých nováčikov.
Gabriel Bortoleto vypadol z pretekov po hodinách v treťom sektore. “Nebol to ľahký štart. Povedal by som, že celkovo to bol dobrý víkend na naučenie sa všetkého možného. Žiaľ, neskončilo sa to podľa očakávaní.”
Ani samotný priebeh pretekov nebol ideálny. Brazílčanovu nedeľu pokazila päťsekundová penalizácia za nebezpečné vypustenie z boxov. Sauber sa okrem toho rozhodol pre dvojitú zastávku v boxoch, pri ktorej Bortoleto prišiel o ďalšie sekundy — na intermediálkach totiž držal krok so skúsenejším Nicom Hülkenbergom.
“Našťastie pre tím Nico získal slušné body. Teším sa z toho spolu s nimi. Je mi však ľúto mojej chyby. Snažil som sa zachrániť niečo z toho, čo som stratil počas fázy bezpečnostného vozidla. Z tohto víkendu si však odnášame pozitíva. Z negatív sa poučíme a zdvihneme hlavu. Toto je začiatok dlhej sezóny,” uvedomuje si Bortoleto.
Z tohto dôvodu považuje za dôležité čím skôr nazbierať čo najviac skúseností vo všetkých podmienkach. VC Austrálie vnímal ako veľkú školu. “Bolo to úžasné. Tešil som sa na preteky v daždi, pretože som potreboval takúto skúsenosť. Raz v tom daždi budete musieť jazdiť, aby ste získali cit pre tieto autá a vybudovali si sebavedomie. Keď máte sebavedomie v aute na vode, aj jazda na suchu sa vám zdá byť oveľa ľahšia, pretože toto boli najnáročnejšie podmienky, aké môžete zažiť.”
Nehoda mohla Bortoletovo sebavedomie naštrbiť, ale on to tak nevníma. Ak bude pršať aj nabudúce, chce k tomu pristúpiť rovnako odvážne. “Nehavarovali len nováčikovia. Videli sme, že sa roztočili aj Ferrari, videli sme hodiny McLarenu. Žiaľ, ja som skončil v múre. Keby som tam mal o jeden meter viac priestoru, otočil by som sa o 360 stupňov a spokojne sa vrátil do pretekov. To sa však nestalo.”
“Takéto podmienky sú vždy náročné, najmä vtedy, keď nemáte rezervu ako líder pretekov a ste bezpečne na bodovaných priečkach. Idete totálne naplno a snažíte sa nájsť limit. V takýchto podmienkach je pravdepodobnosť chýb vysoká,” pokračoval rodák zo Sao Paula.
Ísť naplno však k tomu patrí. Netreba sa báť opustiť komfortnú zónu, aj keby to malo znamenať nehodu. “Samozrejme, že na ňu nie som pyšný. Nie som pyšný na svoje chyby, ale to neznamená, že nad nimi budem roniť slzy. Radšej havarujem, ako keby som sa mal voziť a skončiť posledný. Radšej pôjdem s autom až na limit a podám svoj maximálny výkon.”