Red Bull nesrší spokojnosťou: Nespravili sme taký veľký pokrok, ako sme čakali


Helmut Marko už po prvom dni predsezónnych testov víťazoslávne hlásil, že problémy s monopostom sú zažehnané. Na predsezónnych testoch si však na predčasné závery treba dať pozor. Podľa technického riaditeľa Pierra Wachého tím nenapreduje očakávaným tempom.
Red Bull v minulej sezóne bojoval s monopostom na viacerých frontoch. Problémy mu spôsobovala nedotáčavosť v pomalých zákrutách, ale aj nervózna zadná časť, ktorá Sergia Péreza oberala o sebavedomie. Úzke pracovné okno bolo treba rozšíriť, čo sa stajni do istej miery podarilo.
Pierre Waché však otvorene priznal, že cez zimu očakával viac. “Nie som taký spokojný, ako by som mohol byť, pretože auto v niektorých chvíľach nereagovalo tak, ako sme od neho chceli. Ideme dobrým smerom, ale azda nie takým tempom, s akým sme rátali. Pred prvými pretekmi a v rámci ďalšieho vývoja na tom musíme popracovať.”
Okrem toho, že auto nereagovalo na zmeny v nastaveniach podľa očakávaní, odjazdilo aj najmenej kôl zo všetkých tímov v padoku. Oproti lídrovi tejto štatistiky, Mercedesu s 2478 kilometrami, Red Bull zvládol len 1645 km.
# | Tím | Počet odjazdených kôl | |||
---|---|---|---|---|---|
Streda | Štvrtok | Piatok | SPOLU | ||
1. | Mercedes | 148 | 158 | 152 | 458 |
2. | Haas | 160 | 135 | 162 | 457 |
3. | Racing Bulls | 154 | 140 | 160 | 454 |
4. | Alpine | 140 | 120 | 145 | 405 |
5. | Williams | 131 | 127 | 137 | 395 |
6. | Ferrari | 141 | 128 | 113 | 382 |
7. | McLaren | 118 | 121 | 142 | 381 |
8. | Sauber | 114 | 136 | 104 | 354 |
9. | Aston Martin | 88 | 102 | 116 | 306 |
10. | Red Bull | 132 | 91 | 81 | 304 |
Býkov brzdili červené vlajky, náročné podmienky aj technické problémy. “Testy nemali taký hladký priebeh, ako sme čakali a ako očakával tím. Je však lepšie odhaliť problémy tu ako neskôr. A preto sme sem prišli, aby sme pochopili auto.”
Navonok nie veľmi zmenený monopost je podľa Christiana Hornera výrazne prepracovaný vo svojich útrobách. Zatiaľ to však svoje ovocie neprináša. Samozrejme, na konečné hodnotenie si treba počkať minimálne do Austrálie.
“Počasie nám nehralo do karát a nebolo veľmi reprezentatívne vzhľadom na túto trať,” vysvetlil Waché. “Snažili sme sa však preskúmať potenciál nášho auta a pochopiť, ako reaguje na rôzne zmeny v nastaveniach. Myslím si, že v tomto smere sme viac-menej uspeli.”
Udrží sa Red Bull v boji o titul? “Myslím si, že je ťažké predpovedať podobu štartového roštu v Melbourne. Môžete vidieť, že štyri top tímy sú dosť rýchle, vrátane nás, ale my sme príliš nehľadeli na ostatných. Snažili sme sa koncentrovať na náš program.”