V piatok sledujte monopost Red Bullu, radia nemecké médiá

Zástupcovia Red Bullu už po strede hovorili o spokojnosti, hoci monopost RB21 sa až zarážajúco podobá na svojho predchodcu. Čo je za tým? Podľa informácií nemeckých médií z padoku sa červení býci môžu len skrývať a svoje karty odkryjú v piatok.
Red Bull s Adrianom Neweym sa stal najinovatívnejším tímom v efjednotke. Fanúšikovia netrpezlivo čakali na predstavenia monopostov, ale najmä na predsezónne testy, s čím zas vyrukuje jedno z najúspešnejších technických oddelení posledných dvoch dekád.
Tento rok tak nasledovalo mierne sklamanie. Zverejnené rendry nenadchli milovníkov techniky — na záberoch nebolo vidieť žiadnu výraznú inováciu či odchýlenie sa od minuloročného auta, ktoré tak potrápilo Maxa Verstappena a potopilo Sergia Péreza. Mnohí sa preto domnievali, že v skutočnosti išlo len o makety, no keď Red Bull s takmer rovnakým monopostom v utorok vyrazil na trať v rámci svojho filmovacieho dňa, začali sa zmätene škrabať po hlave.
Christian Horner bráni svoj tím, že vyrobil napohľad takmer identické auto. “V tomto cykle pravidiel je zjavné, že autá sa na seba čoraz viac podobajú,” vysvetlil šéf tímu a pri pohľade na monoposty mu môžeme dať za pravdu. “Nedá sa vyhnúť tomu, že tímy sa začnú koncentrovať na čoraz menšie zisky.”
V Red Bulle navyše považujú minuloročný monopost za veľmi slušný základ. “Myslím si, že potrebujeme len zlepšiť niektoré charakteristiky minuloročného monopostu. Tím na tom mimo sezóny tvrdo pracoval. Nezabudnime, že vlani sme s tým autom vyhrali deväť pretekov a štyri šprinty.”
Aj keď napohľad sa Red Bully RB21 a RB20 podobajú, čo podľa Hornera je prirodzené vzhľadom na rovnakú filozofiu auta, k zmenám skutočne došlo. Sú však najmä pod kapotou a na neviditeľných miestach — odpruženie, závesy, podlaha, zmeny v chladiacom systéme…
“Mali sme dobrú zimu a dobre sme sa pripravili,” ubezpečoval. “Aj keď toto auto napohľad nevyzerá nijako dramaticky odlišne od predchodcu, v mnohých skrytých oblastiach sa mierne zmenilo. Celá táto sezóna bude o evolúcii, o hľadaní posledných zvyškov výkonu. Čakajú nás vývojové preteky od Melbourne až do Abú Zabí.”
A aj keď Horner prezradil verejnosti, že “toto je v podstate monopost, s ktorým začneme sezónu, azda s drobnými zmenami”, podľa informácií nemeckého portálu Motorsport Magazin to nemusí byť celkom pravda.
Avizované “vývojové preteky” sa majú začať už zajtra. “V skutočnosti sa v padoku hovorí o tom, že väčší balík vylepšení by mal doraziť v piatok, v posledný deň z trojdňových testov v Bahrajne,” píše dlhoročný formulový novinár Christian Menath.
Red Bull aj v minulých rokoch zvykol prekvapiť nečakanými vylepšeniami, ktoré nasadil až v priebehu testov. Najskôr si preveril všetky systémy a charakteristiky monopostu “pod kapotou”, a keď nazbieral dostatok dát, nastal čas predstaviť aj viditeľné vylepšenia aerodynamiky. Čím menej priestoru bude mať konkurencia na jej skopírovanie, tým lepšie. V piatok preto budeme veľmi pozorne sledovať stroj, ktorý vyrazí z garáže Red Bullu.