Marko má už po prvom dni jasno: Naše minuloročné problémy sú vyriešené!

Red Bull vstúpil do predsezónnych testov na vlne obrovského optimizmu. Na časy v tejto chvíli nikto nepozerá, oveľa dôležitejší je celkový dojem, práca s pneumatikami a reakcie monopostu na zmenu nastavenia. Aj keď máme za sebou iba prvý deň predsezónnych testov, Helmut Marko sa nebál veľkých vyhlásení.
Kým všetci ostatní zvolili po prvom dni opatrné slová a krotili akékoľvek očakávania, Helmut Marko vybehol s bubnom na zajace. Aj keď Red Bull minimálne na papieri v stredu podľahol McLarenu a Mercedesu, Rakúšana to neprimälo k opatrným vyhláseniam. Naopak, vyslovil absolútnu spokojnosť.
„McLaren bol veľmi konzistentný a rýchly rovnako ako Mercedes. Nižšie teploty možno vysvetľujú, prečo bol Mercedes taký rýchly. Naopak, od Ferrari a Lewisa Hamiltona som očakával viac. Pred nami sú však stále dva dni testov, takže uvidíme,“ vyhlásil Marko, ktorého cituje Motorsport-Total.com.
Poradcu Red Bullu príliš neznepokojila ani strata na McLaren. Lando Norris bol v prvý deň testov najrýchlejší a potvrdil rolu favorita, ale táto skutočnosť v garáži stajne z Milton Keynes nevyvolala veľké znepokojenie. „Max pri svojom najrýchlejšom pokuse trochu prebrzdil, takže mohol byť o niečo rýchlejší,“ povedal Marko.
„Celkovo sme však veľmi spokojní s naším pretekovým tempom. Opotrebovanie pneumatík bolo taktiež na veľmi dobrej úrovni. Auto ponúka širšie pracovné okno a je predvídateľnejšie, najmä pre jazdcov, čo je dobré,“ dodal spokojne Rakúšan.
Práve to boli problémy, ktoré Red Bull potreboval riešiť po skončení minulej sezóny. Vlaňajší monopost RB20 mal veľmi úzke pracovné okno a trápil sa s vyvážením. Inžinieri sa v zime zamerali na nápravu slabín svojho stroja. Nová RB21 možno vyzerá podobne ako jej predchodca, ale zatiaľ sa vraj správa diametrálne odlišne.
„V pretekových simuláciách sme boli veľmi konkurencieschopní – takmer najrýchlejší zo všetkých. Monopost je predvídateľnejší a na zmeny reaguje podľa očakávaní. Naše minuloročné problémy sú, podľa môjho názoru, z veľkej časti vyriešené – možno dokonca celkom vyriešené,“ vyhlásil jednoznačne Marko.
K dokonalej spokojnosti prispel svojím výkonom druhý pilot Liam Lawson. Ten v stredu jazdil napohľad odvážne. Aj keď dostal hodiny, za svoj výkon zožal pochvalu od 81-ročného Rakúšana. „Bol o niečo viac nadšený,“ porovnal Marko Lawsona s jeho predchodcom Sergiom Pérezom.
„Odviedol dobrú prácu, aj keď sa nedokázal výrazne zlepšiť po prezutí z tvrdých na stredne tvrdé pneumatiky. Vykonali sme zmenu v nastavení, ktorá nefungovala, aj keď nám pripadala logická. Zatiaľ čo všetci ostatní získali tri až päť desatín, on zrýchlil len o jednu desatinu,“ vysvetlil Marko.