logo F1online.skF1online.sk

Tento rok bude o budovaní, ale auto na tom nie je tak zle, hovorí Hülkenberg

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 2. 2025

Nico Hülkenberg sa ani v 37 rokoch neponáhľa. Nemecký pretekár prestúpil do najslabšieho tímu posledného ročníka Formuly 1 s vyhliadkou na budovanie továrenského tímu Audi, ktoré môže trvať roky. Napriek tomu nespúšťa oči ani z krátkodobých cieľov a verí, že monopost tohto tímu je v skutočnosti lepší, než sa na prvý pohľad zdá.

Hulk si s minuloročným Sauberom, podľa všetkých merateľných kritérií najslabším monopostom uplynulej sezóny, zajazdil na koncoročných testoch v Abú Zabí. S tímom testoval aj v novom roku, keď sa spoločne vypravili so starým monopostom do Imoly. Mohol si tak oživiť spomienky na predchádzajúce pôsobenie v Sauberi, pre ktorý jazdil v roku 2013.

„Áno, videl som hneď niekoľko známych tvárí, najmä v továrni v Hinwile,“ povedal Hülkenberg novinárom na podujatí F1 75 v Londýne. „Povedal by som, že pretekársky tím sa dosť zmenil, ale beztak som si oživil spomienky na rok 2013.“

„Po príchode do tímu bola atmosféra celkom pozitívna, optimistická, odhodlaná a v garáži cítiť hlad. Sme pripravení vyraziť. Samozrejme, všetci majú za sebou náročnú sezónu, ale každý je veľmi motivovaný, chce zvrátiť nepriaznivý vývoj a v tomto roku napísať odlišný príbeh,“ dodal nemecký pretekár.

Ten nebol po teste s vlaňajším Sauberom, s ktorým sa Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou skutočne vytrápili, nijak zhrozený. Naopak, o aute povedal aj niekoľko pekných slov. Vieme, že Hülkenberg je najmä v kvalifikáciách hotový kúzelník, ale je veľmi otázne, či by s monopostom dokázal zajazdiť oveľa lepšie výsledky. V každom prípade, tím má teraz úplne novú jazdeckú dvojicu, takže v tejto sezóne si budeme vytvárať nové preferenčné porovnania.

„Myslím si, že problémy sa ich týkali najmä v prvej štvrtine minulej sezóny a podľa mňa skutočne vyriešili väčšinu z nich už vlani. Vždy sa však nájde priestor na zlepšenie,“ skonštatoval Hülkenberg.

„Myslím si, že po prevádzkovej stránke na tom ku koncu boli celkom dobre. Samozrejme, výkonnosť monopostu je odlišná téma, ale po teste v Abú Zabí som bol… možno nie prekvapený, ale auto na tom nebolo tak zle. Nebolo to na míle vzdialené tomu, na čo som bol zvyknutý,“ dodal Hulk.

Aj keby sa Sauber v sezóne 2025 mohol definitívne posunúť do bojov v strede poľa, v tíme majú v súčasnosti oveľa väčšie starosti. V budúcom továrenskom Audi majú roboty ako na kostole. „Myslím si, že rok 2025 pre nás bude v mnohom rokom budovania,“ priznal nemecký pretekár.

„Povedal by som, že chceme byť konkurencieschopní a zapísať čo najviac bodov, ale vždy si musíte pamätať, ako sme na tom boli vlani. Nie je to najjednoduchšia východzia pozícia. V zime sme poriadne tlačili na pílu, ale môžeme len špekulovať, ako na tom sme v porovnaní s ostatnými. Musíme skloniť hlavy, tvrdo pracovať a maximalizovať výkonnosť na trati i mimo nej,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia