logo F1online.skF1online.sk

V tomto roku sa vyhneme pasciam, do ktorých sme spadli v minulosti, sľubuje Russell

Mercedes W16
© Getty Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 2. 2025

Spomedzi štyroch top tímov je Mercedes najmenším favoritom. Skorým presunutím vývoja na rok 2026 môžu v Brackley maximalizovať svoje šance na budúci úspech. Na druhej strane, tento tím aj vlani dokazoval, že mu možno nechýba veľa a dokáže pravidelne vyhrávať. Aj George Russell sľubuje, že v tomto roku to bude o inom.

Inžinieri tejto stajne sa so súčasnou generáciou monopostov poriadne vytrápili. Ani po troch rokoch to nevyzeralo, že by boli oveľa bližšie k chápaniu toho, čo potrebujú urobiť pre pravidelný boj o najvyšší stupienok. Vlani sa Mercedes niekoľkokrát priblížil k víťazstvu, niekedy mu triumf spadol do náručia a párkrát pôsobil monopost W15 v podstate neporaziteľne. Hlavne v Las Vegas tím dokázal, že nie je na míle vzdialený od boja na špici.

Má však zmysel, aby Mercedes v poslednom roku aktuálneho cyklu pravidiel hľadal kľúč od zlatej brány? Toto Wolff je veľký stratég a možno by neurobil najhoršie, keby všetko nasmeroval k roku 2026. Jeho pilot George Russell však na tlačovej konferencii pred podujatím F1 75 sľuboval, že rok 2025 bude v podaní Mercedesu iný ako predchádzajúce.

„Som oveľa viac presvedčený, že sa vyhneme pasciam, do ktorých sme spadli v predchádzajúcich rokoch,“ vyhlásil odvážne britský pretekár. „Posledných pár sezón sme sa tak veľmi sústredili na riešenie problému, že sme sa nepozerali na budúce komplikácie, ktoré tým môžeme spôsobiť. Bolo to, ako keby ste vyriešili jednu vec a tým vyvolali nový problém.“

Podobné vyjadrenia počúvame od zástupcov Mercedesu už tri roky, takže prečo by to malo byť v novom roku inak? „V tomto prípade sme sa pozerali dopredu oveľa viac než v minulosti. V motoršporte je to normálne, že keď zmeníte aerodynamiku a posilníte prednú časť, oslabíte tým zadok. Ak to preženiete, spôsobíte tým rovnaký problém na opačnej strane,“ vysvetlil Russell.

„Myslím si, že sme pochopili, aké zásadné zmeny potrebujeme urobiť. Ak urobíme X, vyvolá to problémy na týchto pretekoch? Ak áno, ako sa im vyhneme?“ vysvetlil George spôsob zmýšľania inžinierov Mercedesu v priebehu zimnej prestávky.

Russell zašiel ešte ďalej a pohyboval sa na hranici veľkých vyhlásení. Tých sme v novom roku veľa nepočuli. Napríklad Lando Norris povedal, že jeho tím sa v prípade neúspechu nebude môcť vyhovárať, Charles Leclerc zas otvorene deklaroval ambíciu na titul. Veľké veci sľubuje aj pilot Mercedesu.

„V tomto roku uvidíte podstatnú zmenu,“ vyhlásil. „Ak mám byť úprimný, každý rok sme povedali, že sme odhalili charakter problému a vyriešili ho, ale vtedy to vyvolalo nový problém.“

„V tomto prípade sme však boli oveľa disciplinovanejší pri vykonávaní zmien, urobili sme dôkladnejšie testy na simulátore než predtým, aby sme sa uistili, že nespadneme do rovnakej pasce. Zatiaľ sa nám podarilo urobiť nemalý pokrok. Samozrejme, netušíme, ako sú na tom ostatní a čaká nás zaujímavá sezóna, pri ktorej tímy musia rozdeliť svoje zdroje medzi roky 2025 a 2026,“ dodal Russell.

Súvisiace články

Diskusia