logo F1online.skF1online.sk

Russell si viac cení odobraté víťazstvo v Belgicku ako triumf v Las Vegas

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala1. 1. 2025

George Russell sa počas uplynulého roka trikrát tešil z víťazstva na pódiu, ale v štatistikách mu zostali len dva triumfy. Menším paradoxom je preto fakt, že napriek tomu najlepšie hodnotí preteky, na ktorých o víťazstvo prišiel pre diskvalifikáciu. Váži si ho dokonca viac ako v Las Vegas.

Prvý tohtoročný triumf na Red Bull Ringu takpovediac spadol do lona Georgeovi Russellovi, keď Max Verstappen a Lando Norris kolidovali. Ostatné dve víťazstvá — zrušené aj platné — si už britský jazdec musel vybojovať sám.

Najviac síl ho stála nedeľa v Belgicku pri odvážnej jednozastávkovej stratégii. Vynechanie jednej návštevy boxov ho síce virtuálne dostalo do čela pretekov, ale znamenalo to, že ku koncu veľkej ceny bol pod ohromným tlakom zo strany svojho tímového kolegu aj Oscara Piastriho.

“V Spa to bola bezpochyby moja najlepšia jazda,” hodnotí George Russell svoje minuloročné výkony. Jednoznačný triumf v Las Vegas podľa neho nemá rovnaký šmrnc. Takpovediac mu stačilo udržať si na štarte pole position a len pokračovať udržiavacím tempom. “Prvých dvanásť kôl vo Vegas bolo azda dvanásť najlepších kôl, aké som kedy odjazdil v pretekoch F1. Následne som sa snažil v podstate len doviezť auto domov, nerozdrobiť pneumatiky a vyhrať preteky.”

“V Belgicku to však bola poriadna bitka. Strategicky to bol risk. Vedeli sme, že nemôžeme spraviť jednu jedinú chybu, najmä v posledných dvoch alebo troch kolách,” zdôraznil pretekár v službách Mercedesu.

Na zjazdených pneumatikách sa chyby pritrafia skôr. Russell sa im vyhýbal, hoci súperi naňho tlačili neskutočným spôsobom. “Lewis mal DRS a ja som to musel v prvej zákrute trafiť celkom presne, pretože do piatej zákruty to bolo ďaleko. Vedel som tiež, že nemôžem byť príliš konzervatívny. On bol na čerstvých pneumatikách a prehnal by sa okolo mňa. Nemohol som teda ani prebrzdiť či spraviť chybu, lebo by preletel okolo. Musel som presne vedieť, ako veľmi na to pritlačiť. Na túto jazdu budem navždy pyšný.”

Mrzieť ho môže už len fakt, že o víťaznú trofej prišiel, keď nedodržal minimálny hmotnostný limit o 1,5 kilogramu. Tím priznal, že za to mohlo viacero faktorov od zjazdených pneumatík a opotrebovanej dosky podlahy až po fakt, že v Spa sa vynecháva dojazdové kolo a nezbierajú sa kúsky gumy.

Súvisiace články

Diskusia