Horner naznačuje, že Pérez by mal o svojom odchode rozhodnúť sám
Sergio Pérez aj z Kataru odchádza bez jediného bodu, čo pre Red Bull znamená, že už definitívne sa nestane konštruktérskym majstrom sveta. Udrží sa Mexičan v tíme červených býkov? Christian Horner naznačuje, že o svojom odchode by mal rozhodnúť sám.
Pérez v Katare nevidel šachovnicovú vlajku, čo však tentoraz nebola jeho vina. V 39. kole pretekov sa pre mechanický problém roztočil a nemohol pokračovať ďalej. Pred komisármi uviedol, že došlo k zlyhaniu spojky, a preto sa vyhol penalizácii za nebezpečnú jazdu.
Aj s technickými problémami treba rátať, no nie sú zodpovedné za to, že od letnej prestávky získal len 21 bodov, dokonca menej ako Pierre Gasly z Alpinu. Christian Horner po pretekoch neskrýval sklamanie, že Red Bull takmer určite skončí na treťom mieste v Pohári konštruktérov.
“Tento rok sme vyhrali deväť veľkých cien oproti najviac piatim, ktoré ovládli ostatné tímy. Zatiaľ čo u nás sme všetkých deväť pretekov vyhrali s Maxom, v prípade ostatných tímov si to podelili vždy dvaja jazdci. Byť teda na tretej priečke s veľmi okrajovou šancou na druhé miesto je frustrujúce,” pripustil Christian Horner v rozhovore s reportérmi Sky Sports. “Na základe tohto sa totiž rozdeľujú príjmy.”
Má to však aj svoje plusy. “Avšak, ak sa na pohár budeme pozerať ako na poloplný, poskytne nám to viac času vo veternom tuneli s celkom novými pravidlami v roku 2026. Budeme mať o čosi viac priestoru vo veternom tuneli, aby sme pracovali na týchto nových pravidlách.”
To však zamestnancom v továrni Red Bullu nevráti ich majstrovské bonusy a navyše to vôbec nepomôže imidžu stajne, ktorá sa až do smrti Dietricha Mateschitza pýšila tým, že jej ide čisto o výkony a výsledky. Po Pérezovom príchode sa zdá, že túžbu po majstrovských tituloch vystriedala túžba po peniazoch z Mexika.
Helmut Marko už niekoľkokrát pripomenul, že o Pérezovom osude bude rozhodovať vedenie stajne a najmä jej majitelia v pondelok po VC Abú Zabí. Udrží sa Sergio Pérez v Red Bulle? Dostane padáka? Christian Horner po pretekoch akoby naňho apeloval, aby odišiel sám.
“Checo bol skvelým jazdcom. Určite v rokoch 2021, 2022, 2023. V sezóne 2021 prispel aj k Maxovmu majstrovskému titulu a našim konštruktérskym v 2022 a 2023. Čo je najdôležitejšie, je to skvelý chlapík,” spustil Horner. “Táto situácia mu však nerobí radosť. Vie, aké tlaky pôsobia v tomto biznise. My ho budeme podporovať až do šachovnicovej vlajky v Abú Zabí. Čo bude robiť ďalej, to bude v konečnom dôsledku jeho rozhodnutie.”
Takže o tom nebude rozhodovať Red Bull? “On je dostatočne starý a rozumný na to, aby si sám spravil svoje závery,” znela reakcia na doplňujúcu otázku. “Ešte stále však máme pred sebou jedny preteky. Poďme najskôr uzavrieť Abú Zabí a potom uvidíme, ako na tom budeme.”
Sergio Pérez vo štvrtok jasne poprel informácie, že by ho Red Bull mohol poslať do juniorského tímu a opäť ubezpečil, že “stopercentne” zostane v F1 aj v ďalšej sezóne. Red Bull ho tak zrejme bude musieť vyhodiť, ak sa ho skutočne bude chcieť zbaviť, čo ho môže vyjsť draho. Špekuluje sa totiž o tom, že na prelome jeho kontraktov neplatia výkonnostné klauzuly a aj preto Pérez za svoj odchod požaduje 20-miliónové odstupné.
Ak by odišiel sám, Red Bull by to mohol mať zadarmo. Checo však už od leta opakuje, že on sa nevzdáva. Podľa vlastných slov chce svojim deťom ukázať, že on nie je žiadny dezertér.
Po pretekoch v Katare Sergio Pérez skonštatoval, že za jeho roztočenie môže problém s pohonným ústrojenstvom. Keď šliapol na plyn, motor zabral až príliš. “Veci sa vyvíjali dobre. Bol som na piatom mieste a uprostred boja o pódium. Keď som sa pripravoval na reštart a zahrieval pneumatiky, na výjazde z dvanástej zákruty som pri zošliapnutí plynu dostal riadny kopanec. Na studených pneumatikách som to nedokázal dostať pod kontrolu, takže som v podstate stratil kontrolu nad autom a potom som prišiel o výkon.”