Russell: Niektoré trate nás nútia, aby sme auto nastavili nesprávne
Akékoľvek pochybnosti o pretekovom tempe Mercedesu v chladných podmienkach sa rozplynuli. Monopost W15 vládol na špecifickom okruhu v Las Vegas ako v kvalifikačnom, tak v pretekovom tempe. George Russell položil základy svojho víťazstva v kvalifikácii a v pretekoch ho úspešne potvrdil.
Je to pre britského pretekára veľká satisfakcia. Ako sám povedal, v tejto sezóne mal nemálo smoly. Samozrejme, v prvom rade išlo o nelichotivé výkony tímu a ich stroja, ale červené vlajky v Brazílii príliš ovplyvniť nemohol. V Rakúsku vyhral po kolízii Maxa Verstappena s Landom Norrisom, ale ďalší veľký úspech mu z rôznych dôvodov unikal.
„Mal som pocit, že keď sme mali v tejto sezóne tempo, vždy nám niečo padlo pod nohy. V Brazílii sme viedli preteky a prišli červené vlajky, v Montreale po štarte z pole position sa menilo počasie, v Belgicku ma po víťazstve diskvalifikovali. Pýtal som sa, kedy sa konečne šťastie prikloní na našu stranu? Dnes som celé preteky čakal, čo sa stane, ale nič sa nestalo,“ povedal vysmiaty George Russell v rozhovore pre Sky.
Ten podľa vlastných slov rozhodol o svojom víťazstve v prvom stinte. Aj keď sa k nemu v závere blížil Lewis Hamilton, Russell mal podľa vlastných slov nadrobené a nemusel riskovať. „Prvý stint bol veľmi dobrý a práve ten sa postaral o rozdiel. Vedel som, že preteky môžem stratiť len pre drobenie pneumatík. Veľa som ich manažoval v kľúčových pasážach,“ vysvetlil britský pretekár.
„Aj keď sa Lewis blížil v poslednom stinte o dve alebo tri desatiny na kolo, dobiehal ma len v zákrutách, v ktorých som manažoval svoje pneumatiky. Vedel som, že týmto tempom ma nedobehne a nechcel som zrýchliť a riskovať, pretože to podľa mňa nestálo za to. Povedal by som, že som to mal pod kontrolou,“ dodal spokojne Russell.
Monopost Mercedesu je veľká záhada. Vieme, že má veľmi úzke pracovné okno, ale ako sme videli aj vo Vegas, keď je všetko správne, je takmer neporaziteľný. Lewis Hamilton po pretekoch poznamenal, že ani samotní inžinieri tímu nevedia, prečo vlastne boli ich stroje také rýchle.
„Keď je auto v správnom okne, je ako na koľajniciach. Nie je tajomstvo, že sme sa trápili s jazdou. Na hrboľatých tratiach preto musíme zvýšiť svetlú výšku a obmäkčiť auto, čím absolútne stratí optimálny prítlak. Keď však monopost môžeme znížiť a nastaviť ho tuho, tak letíme. Musíme rozšíriť jeho pracovné okno, preto vidíte veľké výkyvy formy,“ vysvetlil Russell.
„Nie je to tak, že by sme zabudli, ako nastaviť auto, jednoducho nás niektoré trate nútia, aby sme ho nastavili tak, ako nechceme,“ dodal George.
Mercedes sa v roku 2025 plánuje zapojiť do boja o titul. Podľa všetkého nás čaká bitka štyroch tímov o svätý grál. Všetci však majú pred sebou obrovskú výzvu, keďže sa musíte sústrediť na úplne novú generáciu pravidiel a obetovať príliš veľa pre rok 2025 by vám mohlo priniesť dlhé trápenie po roku 2026.
„Existuje niekoľko faktorov, pri ktorých sme si uvedomili, že sme s týmto autom urobili drobné chyby. Smerom do budúceho roka pracujeme na zmenách a som presvedčený, že urobíme krok správnym smerom. Nevieme však, čo chystajú naši súperi,“ hovorí Russell.
„Okrem toho, od 1. januára sa veľmi sústredíme na rok 2026. Pre jazdca je to zvláštny pocit, pretože chcete investovať všetko vaše sústredenie v krátkodobom horizonte. V roku 2026 však nechceme byť pozadu. Aj keď sú nové pravidlá trinásť mesiacov ďaleko, všetko to začne už v januári,“ skonštatoval britský pretekár.