Russell súhlasí s Vowlesom: V roku 2026 sa bude predbiehať na zvláštnych miestach


Sezóna 2026 sa blíži, tímy čoraz intenzívnejšie zaraďujú do svojho programu simulačné jazdy budúcoročných monopostov a vytvárajú si čoraz ucelenejší obraz o tom, ako bude vyzerať Formula 1 v novej ére. Spolu s tým sa nám množia názory, že predbiehania nebude nutne menej, ale bude vyzerať inak.
George Russell sa v tomto smere prikláňa k šéfovi Williamsu Jamesovi Vowlesovi, ktorý už pred pár týždňami avizoval zmenu v tom, ako budú vyzerať predbiehacie manévre a či sa zachovajú tradičné ideálne miesta na predbiehanie. Máme vraj očakávať novinky.
V roku 2026 sa systém DRS, ako ho poznáme, stane minulosťou. V skutočnosti bude slúžiť na minimalizovanie odporu vzduchu prakticky na každej rovinke. Pomôckou pri predbiehaní bude namiesto neho extra výkon pohonnej jednotky, ktorý budú mať jazdci k dispozícii po stlačení tlačidla na volante.
Keďže toto tlačidlo bude možné stlačiť kdekoľvek, bude to mať zaujímavé dôsledky, avizuje George Russell. “Myslím si, že v budúcom roku uvidíme viac predbiehania, ale viac predbiehania na zvláštnych miestach, na takých miestach, kde sme predtým nikdy nevideli predbiehací manéver.”
O všetkom bude rozhodovať manažment energie. “Ak sa jazdcovi vyčerpá batéria a ten za ním bude mať na danom úseku viac energie v batériách, odrazu ho môže predbehnúť aj v zákrute, kde by sme v minulosti nikdy nevideli predbiehací manéver.”
Piloti tak budú musieť byť ostražití na celom okruhu a nespoliehať sa na to, že sú na krátkej rovinke bez DRS, kde sa nepredbieha, ako tomu bolo doposiaľ. “Pokiaľ ide o samotné tlačidlo, neviem… V minulosti sme však hovorili, že nechceme vidieť predbiehacie manévre len čisto s pomocou DRS. Myslím si, že pravidlá pre rok 2026 ponúknu lepšie súboje.”
Aj keď sú pred nami ešte tri súťažné víkendy, celé tímy sa už koncentrujú na nasledujúcu sezónu. Môžeme preto očakávať, že sa v najbližšej dobe budú množiť informácie o tom, ako bude vlastne vyzerať nová éra Formuly 1.
“Pravdepodobne 95 percent tímu pracuje na roku 2026,” zamyslel sa George Russell. “Tím na trati pozostáva z posledných mohykánov, ktorí ešte riešia tohtoročné auto, ale z hľadiska vývoja sa už všetci koncentrujú na ďalší rok. Dokonca aj ja na simulátore jazdím už len v budúcoročnom aute, koncentrujem sa na to.”







