Rozšírenie priestoru pre mladíkov treba zohľadniť aj v rozpočtoch, odkazuje Russell
Časy slobodného testovania sú dávno preč, a tak majú mladíci len obmedzený priestor na svoj rozvoj. Formula 1 však pred sezónou 2025 mení pravidlá tak, aby sa juniori dostali za volant monopostu F1 častejšie; o rok budú mať vyhradené namiesto dvoch až štyri piatkové tréningy. Má to však svoje úskalia, ktoré treba riešiť, upozorňuje George Russell.
Na poškodenie spôsobené mladíkom doplatil v tomto roku aj Mercedes. Andrea Kimi Antonelli odčerpal z rozpočtu strieborných šípov niekoľko desiatok až stoviek tisíc dolárov, keď v prvom tréningu na VC Talianska skončil v bariérach. Pri zdvojnásobení priestoru pre mladíkov sa takéto riziko ešte zväčší.
“Štyri prvé tréningy… Myslím si, že je skvelé dať mladíkom takúto príležitosť,” pochvaľuje si George Russell, šéf Asociácie jazdcov veľkých cien GDPA. Má však pripomienku. “Možno by sa nemalo poškodenie z nehôd rátať do rozpočtového stropu.”
Mercedes je už s rozpočtom na hrane. Nevyčerpal ho však len Antonelli, ale aj Hamilton s Russellom, ktorých monoposty tiež niekoľkokrát skončili v bariére. Strieborné šípy tak narážajú na rozpočet a na posledných veľkých cenách si budú musieť vystačiť s tým, čo majú. “Všetci narážame na hranice finančných pravidiel. Ak mladý jazdec poškodí auto, možno by sa to malo vnímať oddelene.”
Na ďalšiu žiadanú zmenu v pravidlách už George Russell nemusí upozorňovať. Po pretekoch v Singapure na ňu totiž dostatočne upozornila spolupráca Red Bullu s Danielom Ricciardom, keď Austrálčan vzal Landovi Norrisovi bod za najrýchlejšie kolo pretekov.
Russell je rád, že tímy v spolupráci s FIA konali a extra bod od roku 2025 zrušili. “Vždy som si myslel, že bod za najrýchlejšie kolo je trochu nezmyselný. Vždy by pripadol jazdcovi, ktorý mal náročné preteky a bol v prvej desiatke. Nasadil nové pneumatiky a získal extra bod. Nevidel som v tom žiaden prínos. Som rád, že je preč.”
- Značky
- George Russell
- Mercedes