Staré vs. nové: Russell pri súboji s Hamiltonom doplatil aj na poškodené krídlo
Mercedes v Mexiku porovnával dve špecifikácie monopostu. Staré auto Georgea Russella malo nasadenú podlahu z Miami, Hamiltonovo zas najnovšie výdobytky vývoja v Brackley. Interný súboj napokon vyhral Lewis Hamilton, no Russell vzhľadom na svoj hendikep skončil veľmi vysoko.
Dvojica monopostov z Brackley v nedeľu jazdila takmer ako v tandeme. Lewis Hamilton sa väčšinu druhého stintu snažil dostať pred Russella, ktorý jazdil nielen s papierovo pomalším autom, ale dokonca aj oslabený.
“Môj prvý stint bol veľmi dobrý,” hodnotil nedeľu George Russell, ktorý v úvode využil chybné nastavenia na monoposte tímového kolegu. V druhom stinte však už Hamilton jazdil so správne nastaveným predným krídlom a Russell zas ochudobnený o niekoľko bodov prítlaku. “Keď som predbehol Piastriho, dosť sa mi poškodilo predné krídlo, čo ma v každom kole stálo dobré dve desatiny. Je to škoda, ale štvrté a piate miesto odráža reálnu pozíciu nášho tímu. Asi sme dopadli lepšie, než čo naznačovala naša rýchlosť.”
Mercedesy delili v cieli len štyri sekundy, čo nevrhá najlepšie svetlo na vývoj. “V prvom stinte sa mi podarilo dostať pred Lewisa. Nevidím dôvod, prečo by sa to malo len tak otočiť. Neviem, či vôbec v televízii bolo vidieť to predné krídlo. V podstate skolabovala celá klapka, prišiel som o množstvo prítlaku. Stále som však presvedčený o tom, že novinky fungujú tak, ako by mali.”
Okrem týchto problémov mal Russell počas pretekov pocit, že stratégovia nenačasovali jeho zastávku optimálne. Vo vysielačke sa posťažoval na to, že by najradšej na trati zostal ešte nejaké jedno-dve kolá. Zhodou okolností podobnú správu adresoval svojmu boxovému múriku aj Carlos Sainz.
Russell napokon uznal, že tím zrejme rozhodol správne. “Mal som pocit, že som mohol odjazdiť ešte nejaké jedno kolo a vrátil by som sa na trať pred touto dvojicou,” povedal s odkazom na Piastriho a Lawsona. “Keď sa na to pozerám retrospektívne, asi by sa Lewisovi podaril undercut, keby som nezastavil. To bol však dôvod, prečo došlo k poškodeniu. Nebolo to teda stratégiou. Musíme však pokračovať v práci, pretože je zvláštne, že Ferrari to tak rázne otočilo.”