V treťom tréningu sa McLaren vrátil na čelo. Ferrari stratilo tri desatiny
Posledný voľný tréning na Veľkú cenu Mexika dopadol najlepšie z pohľadu McLarenu. Zdá sa, že britský tím po nie celkom vydarenom piatku ožíva, čo dokázali obaja jeho jazdci vyrovnanými kvalifikačnými simuláciami. Pred tretím Carlosom Sainzom si vypracovali náskok troch desatín.
V úvodnej časti tréningu sa jazdilo najmä na stredne tvrdých pneumatikách. Ferrari bolo na nich veľmi rýchle a ocitlo sa na čele priebežného poradia. Potom však prišli na rad mäkké gumy, ktoré budú rozhodovať aj v dnešnom rozstrele o pole position.
McLaren, ktorý v treťom tréningu aj pomocou flow-vis farby stále zbieral dáta k novej podlahe, na mäkkej zmesi poriadne zabral. Keď Lando Norris zajazdil svoj najlepší čas a výrazne prekonal súperov, Karuna Čandhoka tým prekvapil. Piastri však našiel ešte ďalších šesť stotín sekundy a nakoniec tréning ovládol.
Ako sme spomenuli, Carlosovi Sainzovi chýbalo 340 tisícin, nuž a Charles Leclerc na šiestej priečke zaostal už o viac ako sedem desatín. Ferrari sa pokúsi zistiť, ako sa dostať späť do pohody. V každom prípade skôr sa chce spoľahnúť na svoje pretekové tempo než na kvalifikáciu.
Vo veľkej pohode nebol ani Max Verstappen, ktorý pred sobotňajším programom menil pohonnú jednotku, našťastie bez penalizácie. S inžinierom neustále komunikoval a hovoril mu o rôznych problémoch s monopostom. Najskôr to bol nedostatok gripu na zadnej náprave, po úpravách nastavení zas vpredu. Z tohto pohľadu je strata piatich desatín azda aj prijateľná; Sergio Pérez s veľmi podobným programom skončil štrnásty medzi Williamsom a Aston Martinom. V zákrutách párkrát prebrzdil a tím upozornil na to, že na brzdách nemôže zaútočiť.
Keď inžinier oznámil Lewisovi Hamiltonovi po jeho kvalifikačnom pokuse, že na čelo mu chýba polovica sekundy, dosť sa zhrozil. Poznamenal, že odjazdil dobré kolo, takže McLaren musí byť “prekliate rýchly”. Ani Russell sa mu nedokázal priblížiť. Po nehode, prestavbe monopostu a nasadení nového šasi najskôr potreboval nájsť stratenú sebadôveru a chytiť rytmus.
V prvej desiatke sa ocitli obaja piloti juniorského tímu Red Bullu. Júki Cunoda a Liam Lawson chcú v krajine Sergia Péreza, pod ktorým sa má údajne triasť stolička, potenciálne získať aj jeho skalp. Okrem nich sa ešte do prvej polovice výsledkovej listiny dostal Kevin Magnussen.
Kvalifikácia je na programe o 23:00.
3. tréning - VC Mexika 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | McLaren | 1:16,492 | 18 | |
2. | Lando Norris | McLaren | 1:16,551 | +0,059 | 18 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:16,832 | +0,340 | 21 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | 1:17,003 | +0,511 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:17,060 | +0,568 | 21 |
6. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,232 | +0,740 | 24 |
7. | Júki Cunoda | RB | 1:17,302 | +0,810 | 20 |
8. | George Russell | Mercedes | 1:17,341 | +0,849 | 28 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,474 | +0,982 | 19 |
10. | Liam Lawson | RB | 1:17,494 | +1,002 | 23 |
11. | Alex Albon | Williams | 1:17,511 | +1,019 | 19 |
12. | Valtteri Bottas | Stake | 1:17,639 | +1,147 | 25 |
13. | Franco Colapinto | Williams | 1:17,712 | +1,220 | 18 |
14. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:17,787 | +1,295 | 19 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:17,798 | +1,306 | 23 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:17,819 | +1,327 | 20 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17,900 | +1,408 | 26 |
18. | Esteban Ocon | Alpine | 1:18,324 | +1,832 | 19 |
19. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:18,428 | +1,936 | 18 |
20. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,454 | +1,962 | 20 |
Live
- Značky
- VC Mexika 2024