V druhom tréningu sa testovalo, búralo a opravovali poruchy
Druhý tréning na VC Mexika nám priniesol menší dotyk starých čias. Nebolo to vôbec dávno, ale pripadá nám to ako celá večnosť, čo sme mali 90-minútové tréningy. V Mexiku sa jazdilo dlhšie pre naplánovaný test Pirelli budúcoročných pneumatík, ale talianskemu dodávateľovi nebolo dopriate hladké zbieranie dát.
Tímy mali presne stanovené testovacie harmonogramy budúcoročných pneumatík C4, C5 a C6 (najmäkšia zmes C6 je úplne nová). To však určite neznamená, že výsledky sú prehľadnejšie a dokážeme z nich vyvodiť nejaké závery. V skutočnosti platí pravý opak, keďže tohtoročné pneumatiky sa k slovu vlastne ani nedostali. To je však pre nás fanúšikov len dobré, pretože čím menej informácií tímy majú, tým lepšie pre šou.
Poďme však k dianiu na trati. Ani druhý tréning sa totiž nezaobišiel bez červených vlajok. George Russell mal v prostrednom sektore tvrdú nehodu, keď sa roztočil v esíčkovitej sekcii a veľmi tvrdo narazil do bariéry. Anglický pretekár vystúpil z auta po vlastných, ale zdalo sa, že sa drží za rebrá.
— f1videos (@Error20F1) October 25, 2024
Medical car odviezol jazdca do zdravotníckeho strediska na kontrolu a George sa ešte v priebehu tréningu vrátil do garáže. Upratovanie trosiek a oprava bariéry však zabrala viac ako dvadsať minút. Pohľad na jeho zničený Mercedes by sa dal zhrnúť slovom „totálka“.
Max Verstappen nedokončil prvý tréning pre problém s tesnením turba. Podľa tímu nešlo o nič vážne a poruchu rýchlo opravili. V druhom tréningu to však vyzeralo inak. Verstappen okamžite avizoval problémy, tím ho po krátkej kontrole počas červených vlajok vrátil na trať, ale problém nezmizol. Red Bull nakoniec povolal Maxa do boxov a ten sa na trati už neobjavil. Rovnako ako Russell odjazdil len štyri kolá.
Kruh problémov uzavrel Alex Albon. Pilot Williamsu sa po nehode v prvom tréningu neobjavil na trati. mechanici Nestihli opraviť jeho monopost a britsko-thajský pretekár sa pridal k neborákom Russellovi a Verstappenovi.
Pokiaľ ide o dianie na trati, tak nie je príliš čo hodnotiť. Najrýchlejší čas zajazdil Carlos Sainz a dobrú formu Ferrari potvrdil aj štvrtý Charles Leclerc. Na druhom mieste skončil Oscar Piastri a na treťom Júki Cunoda. Piate miesto Landa Norrisa naznačuje, že Ferrari a McLaren sú tento víkend vpredu, ale tretie miesto japonského pretekára svedčí akurát o nulovej výpovednej hodnote týchto časov.
Chlapci si zajazdili, Pirelli a tímy si vyskúšali nové pneumatiky, ale do tuhého pôjde až v sobotu. Čaká nás veľmi dôležitý tretí tréning od 19:30 nášho času, kvalifikácia je na rade o 23:00.
2. tréning - VC Mexika 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:17,699 | 34 | |
2. | Oscar Piastri | McLaren | 1:17,877 | +0,178 | 30 |
3. | Júki Cunoda | RB | 1:17,878 | +0,179 | 30 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:17,887 | +0,188 | 31 |
5. | Lando Norris | McLaren | 1:17,948 | +0,249 | 36 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | 1:18,239 | +0,540 | 34 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18,279 | +0,580 | 36 |
8. | Valtteri Bottas | Stake | 1:18,351 | +0,652 | 32 |
9. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:18,392 | +0,693 | 32 |
10. | Liam Lawson | RB | 1:18,560 | +0,861 | 29 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:18,579 | +0,880 | 35 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:18,621 | +0,922 | 34 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | 1:18,656 | +0,957 | 30 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:18,890 | +1,191 | 34 |
15. | Franco Colapinto | Williams | 1:18,908 | +1,209 | 30 |
16. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,942 | +1,243 | 30 |
17. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:18,980 | +1,281 | 37 |
18. | George Russell | Mercedes | 1:19,041 | +1,342 | 4 |
19. | Max Verstappen | Red Bull | - | - | 4 |
20. | Alex Albon | Williams | - | - | 0 |
Live
- Značky
- VC Mexika 2024
- video