logo F1online.skF1online.sk

Pirelli stiahlo pôvodné víťazné trofeje. Improvizovalo s replikami pneumatík

Trofej Pirelli a Charles Leclerc na pódiu
© Pirelli + X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:12

Hlavným partnerom Veľkej ceny USA sa stal dodávateľ pneumatík Pirelli, ktorý si pri tejto príležitosti nechal navrhnúť špeciálne trofeje. Pred víkendom ich veľkolepo predstavil svetu, no na pódiu sme ich napokon nevideli. Problémom mala byť ich nápadná podobnosť s inými produktami.

Pirelli v spolupráci s talianskym umelcom Matteom Macchiavellim vytvorilo trofej, ktorá dostala meno Heroo. Malo ísť o interpretáciu spojenia medzi “pretekárskym autom a jeho pneumatikami, no zároveň byť umeleckým dielom, ktoré spája eleganciu a vzrušenie, pocit rýchlosti a kvalitu materiálov, ktoré sú používané v monoposte Formuly 1”.

Trofej dostala podobizeň postavy s rukami zdvihnutými vo víťaznej póze na pneumatikovom podstavci. Jednotlivé kusy sa líšili farbou prilby podľa toho, komu na pódiu mali byť udelené. Víťaz si mal domov odniesť postavičku so zlatou prilbou, ktorá mala byť posypaná práškom z pravého zlata. Piloti na druhej a tretej priečke sa mohli tešiť na striebornú a titánovú prilbu. To všetko v puzdre vyrobenom z uhlíkových vláken.

Pirelli Motorsport

Pirelli chcelo dokonca trofeje ponúkať vo svojom eshope zberateľom a fanúšikom hračiek. K tejto limitovanej edícii sa však nakoniec určite nedostanú. Pirelli totiž všetko nečakane stiahlo.

Sponzor podujatia pre portál motorsport.com potvrdil, že spoločne s organizátorom pretekov sa rozhodol trofeje nahradiť, pretože sa dozvedel o veľkej podobnosti s inými produktami, ktoré sú už na trhu, a riskoval by porušenie ochranných známok. Okrem toho, že mnohým postavička pripomínala figúrku Lego či jeho prilba Mickeyho Mousa, sa ponáša aj na zberateľské kúsky z dielne značky Bearbrick.

V rámci rýchlej improvizácie Pirelli dalo letecky dopraviť náhradné trofeje z jednej zo svojich kancelárii v USA. Charlesovi Leclercovi tak udelilo vysokú trofej v tvare valca, zatiaľ čo Carlos Sainz a Max Verstappen sa museli uspokojiť s replikami pneumatík Pirelli podobnými tým, aké dostávajú víťazi kvalifikácie.

Aby Pirelli na celú vec čo najskôr zabudlo, z webu dokonca vymazalo tlačovú správu, v ktorej informovalo o svojom umeleckom počine, vrátane všetkých fotografií a vizualizácií.

Getty Images/RB Content Pool

Súvisiace články

Diskusia