logo F1online.skF1online.sk

Hamilton striehol na pole position, piatok mu pokazila žltá vlajka

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 02:21

Mercedes to mal v šprintovej kvalifikácii vynikajúco rozbehnuté. V prvých dvoch častiach patril medzi najrýchlejších, len v závere to nedokázal dotiahnuť do zdarného konca. Lewisa Hamiltona nechtiac “zarezal” Franco Colapinto.

Pri pohľade na siedme miesto si neprajníci Lewisa Hamiltona opäť mädlia ruky. Ešte skôr, než vletia na sociálne siete a začnú výkon sedemnásobného majstra sveta znevažovať, by si však mali pozrieť priebeh tretej časti kvalifikácie a skutočný dôvod, prečo pilot Mercedesu skončil na takej nízkej priečke.

Vysvetlil to pred mikrofónom F1 TV. “Mal som len smolu s tou žltou vlajkou. Čo sa dá robiť. Získaval som štyri desatiny sekundy…” povzdychol si Lewis Hamilton, ktorý vzápätí dostal otázku, či cítil, že v piatok si monopost pýtal šprintovú pole position.

Brit prikývol. “Ale taká je realita. Dobré je, že náš tím spravil krok vpred s monopostom a vylepšeniami. Je jasné, že zafungovali. Som veľmi vďačný každému doma v továrni za tvrdú prácu, pretože všetci to mali ťažké s vylepšeniami. Bolo treba zabezpečiť, že budú fungovať. Toto však nie je koniec. V sobotu budeme mať ďalšiu šancu.”

Anthony Davidson vo svojej analýze pre Sky Sports poukázal na to, že Hamilton v nájazde do dvanástej zákruty videl žlté vlajky. Spôsobil ich Franco Colapinto, ktorý sa na tomto úseku roztočil.

Aby Hamilton predišiel riziku penalizácie, krátko pred brzdným bodom ubral plyn. Zrazu sa však zo žltej vlajky stala zelená. Aby dohnal niečo zo strateného času, o ktorý prišiel skorým zvoľnením, rozhodol sa posunúť brzdný bod. Teoreticky to malo fungovať, keďže zložením nohy z plynu už nevchádzal do zákruty v takej vysokej rýchlosti. Pilot Mercedesu sa však mierne prerátal a zabrzdil až príliš neskoro. Namiesto toho, aby niečo získal späť, tak ešte väčšmi stratil.

Šťastím v nešťastí je fakt, že to bola len šprintová kvalifikácia a v sobotu dostane šancu na reparát. Monopost bol totiž famózny, hodnotí Hamilton. “Medzi jednotlivými časťami sme odviedli dobrú prácu s nastaveniami. Vždy je to trochu risk, pretože neviete, či to bude fungovať, ale dúfate v to. Robíte to s tým cieľom. Akonáhle som vyšiel na trať, cítil som, že je to rozdiel ako noc a deň. Dobrá práca od chlapcov v garáži a tiež Bona a Mika (Sansoniho, výkonnostného inžiniera, pozn. red.).”

Súvisiace články

Diskusia