logo F1online.skF1online.sk

Horner o výkonoch jazdcov: V budúcom roku si takýto rozdiel nemôžeme dovoliť

Sergio Pérez a Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 15:39

Rozlúčka Daniela Ricciarda s Formulou 1 (hoci oficiálne neukončil kariéru) bola po mnohých stránkach symbolická. Austrálsky pretekár stihol vystriedať tri tímy a dvakrát sa rozlúčiť s Formulou 1, zatiaľ čo Red Bull stále hľadá adekvátnu náhradu do kokpitu druhého monopostu. Pierre Gasly, Alex Albon ani Sergio Pérez sa nestali odpoveďou na večnú otázku, ale podľa Christiana Hornera je najvyšší čas, aby sa to podarilo.

Boss Red Bullu hovorí, že v roku 2025 si jeho tím nemôže dovoliť nekompetentnú tímovú dvojku. V roku 2024 si to však môže dovoliť? Veď je to práve nevyrovnaná jazdecká dvojica, ktorá je hlavným dôvodom prepadu stajne v Pohári konštruktérov.

Red Bull naďalej bojuje o titul v tímovom šampionáte, ale v súboji s mocným McLarenom a fantastickou jazdeckou dvojicou Norris – Piastri mu nikto nedáva veľkú šancu. Tím by sa mal skôr sústrediť na obranu druhého miesta pred dotierajúcim Ferrari so stratou 34 bodov. Hlavný dôvod tohto prepadu je jednoduchý: Sergio Pérez stráca na Maxa Verstappena presne 144 bodov.

„Zúfalo potrebujeme odpovede,“ vyhlásil pre Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner o jazdeckej otázke. „Keď sa pozrieme na našich súperov, tak Ferrari bude o rok silné s Lewisom Hamiltonom a Charlesom Leclercom, aj McLaren s Landom Norrisom a Oscarom Piastrim má mocné jazdecké zloženie.“

„My sa musíme uistiť, že medzi našimi jazdcami nebude veľká medzera. Niečo také si už nemôžeme dovoliť,“ dodal Horner.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo Red Bull nasadil Liama Lawsona. Tím sa totiž ocitol v situácii, keď ani jedného z pilotov sesterského tímu RB nechcel v Red Bulle. Ešte v časoch Toro Rosso tam pritom mali hneď dvoch perspektívnych mladých pilotov, ktorí boli pripravení naskočiť do hlavného tímu. Dnes to však neplatí a aj táto skutočnosť výrazne pomohla Sergiovi Pérezovi.

„Predstavenia Olivera Bearmana a najmä Franca Colapinta ukázali, že mladíci sú pripravení na ďalší krok,“ napísal vo svojom stĺpčeku pre portál Speedweek poradca Red Bullu Helmut Marko. „Stará filozofia šéfov tímov, že do top tímu povýšite len jazdca s tromi alebo štyrmi rokmi skúseností, je dnes zastaralá.“

„Mercedes to teraz potvrdil pri rozhodnutí o novom jazdeckom zložení. Presne takto to v minulosti niekoľkokrát urobil Red Bull Racing. Na mladých sa môžete spoľahnúť. Iste, je tu určité riziko, ale stojí za to a dá sa zvládnuť,“ dodal Marko.

Súvisiace články

Diskusia