Štartovať na mäkkých pneumatikách bola chyba, priznal Wolff
Pre Mercedes bude ročník 2024 najhorším od začiatku hybridnej éry. Jeden z najväčších a najbohatších tímov, ak nie úplne najväčší a najbohatší, smeruje v Pohári konštruktérov na štvrté miesto. To je pre takú automobilku a taký úspešný tím skutočne zahanbujúci výsledok. Inžinieri však nemajú problémy len pri stavbe monopostu, ale aj pri voľbe stratégie.
Veľká cena Singapuru v plnej nahote odhalila problémy stajne z Brackley. Kombinácia pomalého monopostu a nesprávnej stratégie znamenala, že po štarte z tretieho a štvrtého miesta prišli piloti tohto tímu do cieľa na štvrtom a šiestom mieste so stratou viac ako minútu na víťaza.
Mercedes zaujal najmä voľbou stratégie pre Lewisa Hamiltona. Ten štartoval na treťom mieste, čo je vynikajúca pozícia, ale napriek tomu obul na štart mäkké pneumatiky, ktoré mali v skutočnosti poslúžiť dobre len pri jazde na jedno kolo. Málokto s nimi počítal v pretekoch a ako ukázala aj nedeľa sedemnásobného šampióna, existoval na to dobrý dôvod.
„Stratégiu určili naše predchádzajúce skúsenosti na tomto okruhu, kde je kľúčová pozícia na trati,“ vysvetlil Toto Wolff. „Mysleli sme si, že mäkké pneumatiky poskytnú Lewisovi výhodu na štarte, ale ako sa nakoniec ukázalo, išlo o nesprávne rozhodnutie.“
„Máme problémy s kontrolovaním povrchových teplôt zadných gúm a preto sme sa začali prepadať. Ako sa ukázalo, predbiehanie bolo možné – na rozdiel od minulých rokov, keď preteky prebiehali v procesii – a pri spätnom pohľade sme mu na štart mali obuť stredne tvrdé pneumatiky,“ dodal Wolff.
Okrem toho sa objavil ďalší problém. Ako sa ukázalo, Mercedes svojou rýchlosťou v pretekoch nielenže nestačil na McLaren a Red Bull Maxa Verstappena, ale ani na Ferrari. Ako v nedeľu predviedol svojím postupom Oscar Piastri, všetko je jednoduchšie, keď máte rýchle auto. Austrálsky pretekár si so svojím tímom mohol dovoliť agresívnu stratégiu a aj keď možno nebola najrýchlejšou cestou do cieľa, umožnila im v závere pohodlný posun aspoň na tretie miesto.
„Boli sme príliš pomalí,“ priznal Wolff. „V súčasnosti sa trápime na horúcich tratiach s vysokými požiadavkami na trakciu, ako napríklad Baku, ale to nie je žiadna výhovorka. Je ťažké to akceptovať, ale my musíme nájsť cestu, ako sa zlepšiť.“
Získať názory pilotov Mercedesu nebolo po pretekoch možné. Obaja totiž po fyzicky vyčerpávajúcom dni smerovali za lekármi. Lewis Hamilton sa vyjadril iba prostredníctvom oficiálneho stanoviska svojho tímu a zmienil sa v ňom aj o stratégii svojho tímu.
„Tento rok je pre každého skúškou, no ideme naplno, ako vieme. Nepodarí sa nám vždy veci urobiť správne a to bol prípad aj našej dnešnej stratégie. Počas víkendu prijímame každé rozhodnutie s najlepšími úmyslami, no niekedy to nevyjde. Môže to byť frustrujúce, ale sme v tom spolu,“ vyhlásil Hamilton.