Ako to Leclerc dokázal? Pneumatiky sa zázračne uzdravili, hovorí Sainz
Stratégie s jednou zastávkou sú vo Formule 1 veľmi nepopulárne, ale existuje dôvod, prečo sú receptom na úspech. Pirelli totiž vyrába pneumatiky, ktoré sú takmer nezničiteľné. Ferrari stavilo v Monze všetko na jednu kartu a podľa Carlosa Sainza tímu veľmi pomohlo zvláštne správanie talianskych pneumatík.
Stajne od piatka trápil nový asfalt v Monze, pre ktorý boli mnohé veľmi konzervatívne pri voľbe stratégie. Red Bull či Mercedes si netrúfli na jednu zastávku, podľa zástupcov prvého menovaného tímu to bolo pri ich degradácii nereálne, podľa druhých by zas nebola rýchlejšou cestou do cieľa. Ferrari s Charlesom Leclercom a Carlosom Sainzom sa však dostali do komfortnej pozície.
Scuderia v Monze vlastne nečelila konkurentom za sebou. Red Bull a Mercedes nepredstavovali v záverečnej fáze žiadnu hrozbu a Ferrari malo prakticky isté aspoň tretie miesto. Nemali čo stratiť a keď nemáte čo stratiť, tak vlastne neriskujete.
Prečo však podobný husársky kúsok nevyviedol Carlos Sainz? Španielsky pretekár bol na konci prvého stintu asi štyri sekundy za Leclercom, ale zostal na trati dlhšie a jeho strata po prezutí narástla na približne osem sekúnd. Napriek čerstvejším pneumatikám však naďalej po troške narastala a v cieli to bolo nakoniec pätnásť sekúnd.
„Z nejakého dôvodu sme si ja aj Charles prešli náročnou fázou vysokej degradácie tvrdých pneumatík,“ povedal po skončení pretekov Sainz. „Potom sa však zázračne uzdravili a práve to nám umožnilo ísť až do cieľa.“
„Prišiel však okamih, keď ostatní začali mieriť do boxov a gumy si prechádzali ťažkou krízou. Desať kôl pred koncom sa však uzdravili a my sme si dokázali udržať slušné tempo až do cieľa,“ vysvetlil španielsky pretekár.
Bolo cítiť, že tímy váhajú a nemajú jasne stanovené, akú stratégiu chcú zvoliť. Viacerí si preto nechali otvorené možnosti, ale to nie je také jednoduché. Práca s pneumatikami sa totiž líši podľa dĺžky stintu. Ak chcete, aby vydržali, musíte si zvoliť rozumné tempo.
„Po asi desiatich až pätnástich kolách druhého stintu som si uvedomil, že degradácia na tvrdých pneumatikách nie je taká obrovská. Práve v čase, keď ostatní zastavovali, si moje pneumatiky prechádzali onou krízou a boli takmer po smrti,“ priznal Sainz.
Práve on pritom spočiatku vyzeral ako jediný jazdec, ktorý by to mohol zvládnuť na jednu zastávku. Po pretekoch však priznal, že jeho úvodný stint bol príliš dlhý. „Prvý stint sme veľmi natiahli. Stratil som tam šesť alebo sedem sekúnd a tiež zákryt za čelom balíka. Ocitol som sa v území nikoho,“ povedal rodák z Madridu.