Sainz nechcel spôsobiť VSC: Zastavil som bezpečne, aby som zabránil žltým vlajkám


Carlos Sainz sa po úspešnom období vrátil do čias zo začiatku sezóny, keď sa zdalo, že má všetku smolu na svete. Španielsky pretekár si z Austinu preniesol penalizáciu a namiesto siedmej priečky štartoval až dvanásty. Tým to však len začalo.
Carlos sa v prvej zákrute dostal do kontaktu s Liamom Lawsonom, pri ktorom novozélandský pretekár prišiel o predné krídlo. Zdalo sa, že Williams prežil kolíziu bez poškodenia, ale pilot sa následne sťažoval na vibrácie. Ukázalo sa, že došlo k poškodeniu senzorov na prednej náprave, čo spôsobilo poruchu obmedzovača rýchlosti v boxoch a dve penalizácie. Tým skončili akékoľvek nádeje na dobrý výsledok.
Pomyselným posledným klincom do rakvy boli hodiny pár kôl pred koncom, ktoré spôsobili neslávne známy záverečný virtuálny safety car. „Bojoval som so Strollom a stratil kontrolu nad zadkom monopostu. Išiel som za bariéru a zostal tam, aby som nespôsobil žiadny safety car alebo virtuálny safety car. Myslím si, že som urobil to najlepšie, čo som mohol,“ povedal Sainz.
„Tlačil som na to. Bol som za Lancom a chcel som zaútočiť na štrnáste miesto. Monopost sa prehrieval a dostal som hodiny. Beztak by sme museli odstúpiť z pretekov. Myslím si, že som zastavil bezpečne, aby som zabránil žltým vlajkám alebo safety caru,“ dodal Sainz.
S nehodou či bez nej, Carlosove nádeje na body skončili dávno pred súbojom s Aston Martinom. Okrem penalizácie z Austinu bol incident v prvej zákrute hlavný dôvod, prečo sa po takmer 70 kolách pretekov nachádzal v boji o štrnáste miesto.
„V prvej zákrute došlo uprostred veľkej tlačenice ku kontaktu, pri ktorom sme si poškodili ráfik na prvej sade gúm, čo spôsobilo veľké vibrácie a poruchu senzorov v predných pneumatikách. Z tohto dôvodu nám nefungoval obmedzovač rýchlosti v boxoch,“ povedal španielsky pretekár.
„Po každom prejazde boxovou uličkou sme dostali trest, pretože senzor sa snažil načítať dáta a ja som nevedel, akou idem rýchlosťou. Po incidente v prvej zákrute sme mali príliš veľa technických problémov, aby sme dnes mohli pomýšľať na body,“ dodal Sainz.
Všetko pritom mohlo byť inak. Aj keď Carlos považoval trest z Austinu za príliš prísny, nebyť jeho optimistického útoku na Kimiho Antonelliho, možno mohol byť v Mexiku na štvrtom mieste on, nie Ollie Bearman. „Keby som štartoval na siedmom mieste, nič z toho by sa pravdepodobne nestalo, takže dnes sme doplatili hlavne na ten trest,“ skonštatoval na záver Sainz.







