logo F1online.skF1online.sk

Red Bull má podľa Hornera problém s aerodynamikou. Začalo to vraj už vlani v Austine

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2024

Red Bull zažil v tejto sezóne nevídaný prepad výkonnosti. Aj keď šieste miesto Maxa Verstappena v Monze neznamená stratu nádejí, už niekoľko mesiacov sledujeme klesajúcu krivku výkonnosti monopostu RB20. Za ten čas sa objavilo nespočetné množstvo teórií, ale podľa zástupcov tímu teraz už v Red Bulle vedia, v čom je problém.

V Monze už tímu nepomohol ani výkon Maxa Verstappena. Holandský pretekár v Taliansku nenašiel tie povestné dve desatiny navyše a aj keby sa mu to podarilo, Red Bull by beztak skončil s rovnakým výsledkom. Strata narástla a môžeme sa len dohadovať, do akej miery sa na tom podieľali charakteristiky okruhu a balíka s nízkym prítlakom.

„Stratégia fungovala len do určitej miery,“ povedal Horner po pretekoch pre televíziu Viaplay. „Pneumatiky sa nám však v určitej fáze začali drobiť, čo znamenalo, že sme narazili na rovnaký problém ako v sobotu. Myslím si teda, že Max odviedol dobrú prácu a vyžmýkal z toho maximum, aby získal šieste miesto. Podobne aj Checo dnes odjazdil dobré preteky. Viac ako šieste a ôsme miesto sme dnes nemohli dosiahnuť.“

Red Bull pracuje naplno na vyriešení svojich problémov. Tím vraj už vie, čo sa deje. Podľa Hornera sa to skrýva v aerodynamike, čo je asi najhoršia správa, keďže opraviť aerodynamiku a vyrobiť nové diely je zdĺhavý proces. Ferrari, ktoré nasadilo nefunkčný balík vylepšení v Barcelone, by o tom vedelo rozprávať.

„Zdá sa, že máme problém s aerodynamikou. Riešením teda musí byť zmena aerodynamiky. Chlapci v továrni pracujú neuveriteľne tvrdo, aby to vyriešili. Ak nič iné, tento víkend aspoň ukázal, kde sa nachádzajú niektoré naše slabiny,“ dodal Horner.

Slová Maxa Verstappena po pretekoch hovorili samy za seba. V Red Bulle zavládla najvyššia bojová pohotovosť, ale tím zároveň priznal, že do Baku a Singapuru nebude mať k dispozícii žiadne zázračné riešenia. Potom nás čaká ďalšia trojtýždňová prestávka a po nej by sa Red Bull mohol vrátiť do hry.

„Vyšší prítlak pravdepodobne zamaskoval niektoré naše problémy s vyvážením,“ priznáva Horner. „Predná a zadná náprava akoby neboli prepojené. Keď sa to stane, viac ničíte pneumatiky a snažíte sa to kompenzovať. Hráte sa s vyvážením, aby ste vyriešili jeden problém, ale tým si zarobíte na ďalší. Skončíte v začarovanom kruhu.“

Podľa šéfa Red Bullu pritom problémy poukazovali na seba nejaký čas. Christian zašiel dokonca tak ďaleko, že podľa jeho slov to začalo už vlani. „Bolo to tam už nejaký čas a bolo to tam aj na začiatku tohto roka,“ povedal Horner.

„Samozrejme, súperi urobili krok vpred a keď sme viac zatlačili na náš balík, zvýraznilo to naše problémy. Začali sme to vidieť už v priebehu minulej sezóny v Austine a aj na nasledujúcich pretekoch. Vieme, že túto charakteristiku musíme vyriešiť. V Milton Keynes tomu venujeme maximálne sústredenie,“ ubezpečil Horner.

Súvisiace články

Diskusia