logo F1online.skF1online.sk

Ferrari bolo rovnako rýchle ako my, tvrdí Stella

Lando Norris
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 9. 2024

Sezóna 2024 je rokom zvratov, prekvapení a krásnych formulových príbehov. Jeden taký sa zrodil aj v Monze, zahŕňal skvelý výkon jedného Ferrari, prevádzkové chyby McLarenu a ďalší výkonnostný prepad Red Bullu. Bol však McLaren skutočne o hlavu napred a napriek tomu nezvládol vyhrať? Podľa šéfa stajne nie.

Kvantifikovať rýchlosť a formu Ferrari nebolo jednoduché. Nezabúdajme, že domáci tím sa na Monzu špeciálne pripravuje a v tejto sezóne priviezol na toto podujatie aj balík vylepšení. Rýchlosť Charlesa Leclerca bola nepochybne skutočná a podľa šéfa McLarenu sa pokojne mohol rovnať s monopostom MCL38.

„Pokiaľ ide o dnešné preteky, podľa mňa došlo k nedorozumeniu. Všetci si mysleli, že McLaren je s náskokom najrýchlejší,“ povedal po pretekoch Andrea Stella. „Myslím si, že Leclerc bol dnes rovnako rýchly ako McLareny. V prvom stinte sa udržal za Oscarom a keď sa dokážete udržať v špinavom vzduchu za lídrom, obvykle to znamená, že ste prinajmenšom rovnako rýchly ako líder.“

„V druhom stinte sa ocitol za oboma McLarenmi a aj v tomto prípade sa ich dokázal držať. Rovnako tak sa môžete pozrieť na tréningy a kvalifikáciu. Myslím si, že časy na kolo boli v podstate porovnateľné,“ dodal Stella.

Pre McLaren to znamenalo, že tím musel odviesť stopercentnú prácu pri strategických rozhodnutiach a realizácii pretekov. Hneď dvakrát sa však pripravili o veľmi výhodnú pozíciu na trati, prvýkrát po štarte pri súboji pilotov tímu, druhýkrát pri druhej zastávke Oscara Piastriho. Ferrari nemalo čo stratiť a McLaren sa opäť nechal dotlačiť do nesprávnych rozhodnutí.

„Myslím si, že Ferrari bolo tento víkend rovnako konkurencieschopné ako my, čo je pre nás v podstate zlá správa, pretože sme nemohli poľahky preplachtiť do cieľa. Museli sme im čeliť a oni odviedli dobrú prácu pri využívaní niektorých ich predností,“ skonštatoval Stella.

„Zároveň je to však aj dobrá správa, pretože tu máme viac áut, ktoré môžu vziať body Red Bullu. My sa musíme uistiť, že maximalizujeme potenciál nášho monopostu, aj keď Ferrari bude na niektorých okruhoch predstavovať vážnu hrozbu,“ dodal šéf McLarenu.

Taliansky inžinier si nijak nezakrýval oči pred skutočnosťou, že jeho tím mohol vyhrať. Urobil však niekoľko rozhodnutí, ktoré sa pri spätnom pohľade ukázali ako nesprávne. Nechal sa napríklad vyprovokovať k druhej zastávke v boxoch s Oscarom Piastrim. Ale je to pravda? Keď Leclerc nebol dostatočne blízko, aby skúsil undercut, prečo si McLaren radšej nepodržal nesmierne výhodnú pozíciu na trati?

„Keby sme sa nenechali znepokojiť drobením pneumatík a jednoducho reagovali na Leclerca, tak Oscar podľa mňa mohol vyhrať,“ priznal Stella. „Problém je pri pohľade na porovnanie práce s prednými pneumatikami jednotlivých tímov. Náš monopost zvykne byť veľmi dobrý so zadnými gumami. To nás trochu znervóznilo, najmä po Landovom prebrzdení, čo je pre nás príznak odpadávania pneumatík.“

„Pri spätnom pohľade si myslím, že Leclercove pneumatiky nedegradovali dostatočne, aby nám umožnili zvíťaziť so stratégiou dvoch zastávok v boxoch. Prepásli sme to o pár kôl, ale pár kôl je veľa,“ pokračoval šéf McLarenu.

„Zostáva teda otázne, či sme mohli vyhrať, alebo nie. Zdá sa, že v pneumatikách bol potenciál, ktorý sme mohli predvídať. Pravdepodobne všetci vstupovali do pretekov s pochybnosťami. Okrem toho, keď ste na treťom mieste, tak sa vám to ľahšie skúša na jednu zastávku, ako keď vediete preteky,“ dodal Stella.

Súvisiace články

Diskusia