logo F1online.skF1online.sk

Magnussenove jazdecké štandardy sú opäť pod paľbou: Je to neskutočný tímový hráč

Súboj Kevina Magnussena
© FOM/Screenshot
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 8. 2024

Kevin Magnussen už vie, že napriek jeho dokonalej tímovej práci s ním Haas pre budúcu sezónu nepočíta. Dánsky pretekár napriek tomu nasadzuje svoju vlastnú licenciu v snahe pomôcť tímovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi. Haas v Holandsku opäť použil Magnussena ako „guľometníka“, opäť si za to vyslúžil kritiku ďalších jazdcov a FIA opäť nezasiahla.

Magnussen štartoval do pretekov z boxov, nasadil tvrdé pneumatiky a v úvodných kolách pri súboji na konci poľa nakrátko vyšiel z trate. Haas sa ho vtedy – alebo možno už pred pretekmi – rozhodol opäť využiť trochu pochybným spôsobom. Dánsky pretekár zostal na trati čo najdlhšie a keď sa naňho dotiahli piloti, ktorí už mali prvý pit stop za sebou, musel ich zdržať čo najdlhšie.

Jeho tímový kolega Nico Hülkenberg totiž bojoval na hrane bodovanej desiatky a jeho súpermi boli aj Alex Albon, Pierre Gasly, Fernando Alonso a Lance Stroll, ktorí sa zakrátko zoradili za zadným krídlom dánskeho pretekára. Ten vedel, že na prastarých tvrdých pneumatikách nemá šancu, a tak aspoň v predchádzajúcom kole išiel na pol plynu a v technickej pasáži sa ich snažil čo najviac zdržať.

Pri pohľade na palubné zábery je jasné, že Magnussen sa snažil získať čo najviac času, niektoré časti okruhu prechádzal doslova na pol plynu a ubral dokonca aj v záverečnej klopenej zákrute. Alex Albon označil jeho počínanie za „nebezpečné“, ale ani to nepresvedčilo FIA, aby si na celú záležitosť posvietila a zvážila udelenie ďalších trestných bodov na Kevinovu licenciu.

„Bolo to trochu ako v Džidde, kde hral tímovú hru,“ povedal Albon. „Kevin je neskutočný tímový hráč a za to mu chcem udeliť plný kredit, ale nemyslím si, že je to poriadne odkontrolované a v podstate využíva šedú zónu v pravidlách. Pracuje na hranici toho, čo je považované za zdržiavanie pilotov za sebou.“

„V tomto prípade to bolo podľa mňa dosť na hrane. Urobil to aj v niektorých veľmi rýchlych zákrutách, napríklad v siedmej, ôsmej alebo poslednej, v podstate brzdil uprostred zákruty. Predstavte si, že zatáčate s plynom na podlahe a zrazu musíte dupnúť na brzdy, aby ste sa mu vyhli. Myslím si, že to už je trochu za hranou, ale ide o šedú zónu v pravidlách,“ skonštatoval Albon.

FIA nám celý čas tvrdí, že dôsledky nie je možné brať do úvahy pri posudzovaní incidentov. História nás však už veľakrát presvedčila, že opak je pravdou. Pozrite sa na tohtoročné preteky v Austrálii a obranu Fernanda Alonsa pred Georgeom Russellom. Španiel vtedy dostal exemplárny trest, ale dostal by ho, keby pilot Mercedesu nevletel do bariéry a vzápätí sa neodrazil späť na trať?

Rovnako tak v tomto prípade. Keby Albon v záverečnej klopenej zákrute vletel zozadu do Magnussena, pristál v plote a z vraku by ho museli vystrihovať, Kevin by nepochybne dostal onen povestný posledný trestný bod na licenciu a minimálne v Monze by si nezajazdil. To sa však nestalo a FIA necítila potrebu incident ani len prešetrovať, nieto ešte trestať.

„Súčasťou problému podľa mňa je, že sa to nekontroluje tak často,“ pokračoval Albon. „V Monaku som zažil niečo podobné s Júkim. Sťažoval som sa, ale podľa FIA to bolo v poriadku. Problém však je, že jedného dňa dôjde k zrážke.“

„Tímy v strede poľa bojujú v podstate len o bod – deviate a desiate miesto je pre nás veľmi cenné. Je to normálne. Dnes to robia všetky tímy. Jeden jazdec sa musí obetovať. Tak to skrátka je a také sú dnešné preteky. Keby sa zmenil bodový systém a bojovali by sme o niečo viac, nemyslím si, že by k tomu dochádzalo, ale také sú jednoducho pravidlá hry,“ pripustil Albon.

Ohradil sa aj Gasly

K svojmu kolegovi sa pripojil aj Pierre Gasly. Aj on bol jeden z tých, ktorí sa na cieľovej rovinke prehnali okolo Magnussena. Keďže pilot Haasu ubral v záverečnej zákrute, logicky sa doňho pustili úplne všetci a poľahky ho predbehli. Vyzeralo to trochu bizarne, ale v skutočnosti to bolo potenciálne nebezpečné.

„Ešte som nevidel nikoho, kto by ubral plyn v štrnástej zákrute alebo by v dvanástej podraďoval na jednotku,“ vyhlásil nahnevaný Gasly. „Tuším, že Alex sa k nemu dostal veľmi blízko. V dvanástej zákrute dokonca prebrzdil, keď Magnussen podraďoval v mieste, kde sa ide takmer na plný plyn.“

„V štrnástej zákrute som otvoril DRS a odrazu… nechápem, čo tam stváral na vnútornej strane. Jasné, robil to pre Nica. Nakoniec som sa dokázal dostať na čelo tejto bojujúcej skupiny, ale povedal by som, že moja pulzová frekvencia bola v tom okamihu dosť vysoká. Som však rád, že som z toho vyšiel najlepšie,“ dodal francúzsky pretekár.

Súvisiace články

Diskusia